Κυριακή 27 Απριλίου 2025

Πρώτη νίκη του Άλεξ Μαρκέζ στο MotoGP μετά από πτώση του Μαρκ -Δείτε τα στιγμιότυπα του αγώνα της Χερέθ

Alex Marquez's first MotoGP victory after Marc's crash - Watch the highlights of the Jerez race

Alex Marquez made history in Jerez, winning his first victory in the top motorcycle category in the 5th MotoGP race of the year, taking advantage of the crash of his brother, Marc Marquez, with Ducati early in the race. On the podium next to the Spaniard were Fabio Quartararo of Yamaha and Peco Banaia of Ducati.

Alex had won a Sprint victory in 2023, in Malaya, but had never won a regular GP. But today that changed with his victory in the Spanish MotoGP: now Alex and Marc Marquez are the only siblings in history to have won in the top category.

Meanwhile, with today's victory - after a run of eight second places in nine races (including the Sprints) this season - and with Marc's 12th place finish after his crash, Gresini Ducati's Alex Marquez moved up to the top of the standings by just one point from his factory Ducati brother.

Marc Marquez, dominant in Saturday's Sprint, had a bad start this time and had to attack Alex at Turn 1 to at least hold on to third place. However, Alex almost caused a collision at Turn 6, as he blocked his braking and literally passed between the two factory Ducatis in front of him.

Marc and Peco Banaia then had a hand-to-hand battle, even having one contact on the consecutive right-hand corners of the track. Marc, trying to regain control, lost the front and crashed at Turn 8 left on lap three, returning to the race in 22nd place.

The battle between Marc Marquez and Banaia gave Fabio Quartararo a lead, but instead of Banaia threatening him, he was approached by Alex Marquez – who on lap four managed to pass Banaia on the final corner.

It took until lap 11 for Alex to pass Quartararo clearly with a classic move at Turn 1. And then, once he was alone at the top, no one could stop him.

Quartararo tried to resist Banaia from then on, maintaining a half-second lead, and eventually finished second, just 1.6’’ behind Alex Marquez. It gave Yamaha its first MotoGP podium since Indonesia in 2023.

Banaia finished third, and is now 20 points behind Alex Marquez and 19 points behind Marc in the standings.

Maverick Viñales (Tech3 KTM) briefly threatened to enter the podium battle, but eventually finished fourth. Fabio di Gianandonio kept his cool and finished fifth for VR46 Ducati, taking advantage of the crashes of Fermín Aldeguer and Franco Morbidelli.

Joan Mir also had another crash, shortly after Morbidelli passed and while under pressure from Brad Binder, while Jack Miller (Pramac Yamaha) and Somkiat Chandra (LCR Honda) retired due to a mechanical problem and injury respectively.

Despite his crash, Marc Marquez made an impressive counterattack after his crash, albeit with extensive damage to the left side of the Ducati, moving up from 22nd to 12th – having the best pace of all in the second half of the race.

*** Πρώτη νίκη του Άλεξ Μαρκέζ στο MotoGP μετά από πτώση του Μαρκ -Δείτε τα στιγμιότυπα του αγώνα της Χερέθ

Ο Άλεξ Μαρκέζ έγραψε ιστορία στη Χερέθ, κερδίζοντας στο 5ο φετινό αγώνα του MotoGP την πρώτη του νίκη στην κορυφαία κατηγορία των μοτοσικλετών, εκμεταλλευόμενος και την πτώση του αδερφού του, Μαρκ Μαρκέζ, με τη Ducati νωρίς στον αγώνα. Στο βάθρο δίπλα στον Ισπανό ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha και ο Πέκο Μπανάια της Ducati.

Ο Άλεξ είχε κατακτήσει μία νίκη σε Sprint το 2023, στη Μαλαιαία, αλλά δεν είχε κερδίσει ποτέ σε κανονικό GP. Όμως σήμερα αυτό άλλαξε με τη νίκη του στο MotoGP Ισπανίας: πλέον οι Άλεξ και Μαρκ Μαρκέζ είναι τα μόνα αδέφρια της ιστορίας που έχουν κερδίσει στην κορυφαία κατηγορία.

Παράλληλα, με τη νίκη του σήμερα -μετά από ένα σερί οκτώ δεύτερων θέσεων σε εννέα αγώνες (μαζί με τα Sprint) τη φετινή σεζόν- και με τη 12η θέση που τερμάτισε ο Μαρκ μετά την πτώση του, ο Άλεξ Μαρκέζ της Gresini Ducati ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας με διαφορά μόλις ενός βαθμού από τον αδερφό του της εργοστασιακής Ducati.

Ο Μαρκ Μαρκέζ, κυρίαρχος στο Sprint του Σαββάτου, είχε κακή εκκίνηση αυτή τη φορά και χρειάστηκε να κάνει επιτεθεί στον Άλεξ στη στροφή 1 για να κρατήσει έστω την τρίτη θέση. Ο Άλεξ όμως λίγο έλειψε να προκαλέσει σύγκρουση στη στροφή 6, καθώς μπλόκαρε το φρενάρισμά του και πέρασε κυριολεκτικά ανάμεσα από τις δύο εργοστασιακές Ducati μπροστά του.

Στη συνέχεια, ο Μαρκ και ο Πέκο Μπανάια είχαν μια μάχη σώμα με σώμα, έχοντας ακόμη και μία επαφή στις διαδοχικές δεξιές στροφές της πίστας. Ο Μαρκ, προσπαθώντας να ανακτήσει τον έλεγχο, έχασε το μπροστινό και έπεσε στην αριστερή στροφή 8 στον τρίτο γύρο, επιστρέφοντας στον αγώνα στην 22η θέση.

Η μάχη Μαρκ Μαρκέζ και Μπανάια έδωσε αέρα στον Φάμπιο Κουαρταραρό στην πρωτοπορία, αλλά αντί να τον απειλήσει ο Μπανάια, τον πλησίασε ο Άλεξ Μαρκέζ – ο οποίος στον τέταρτο γύρο κατάφερε να περάσει τον Μπανάια στην τελευταία στροφή.

Χρειάστηκαν μέχρι τον 11ο γύρο για τον Άλεξ να περάσει καθαρά τον Κουαρταραρό με μια κλασική κίνηση στη στροφή 1. Κι έπειτα, από τη στιγμή που βρέθηκε μόνος του στην κορυφή, κανείς δεν μπορούσε να τον σταματήσει.

Ο Κουαρταραρό προσπάθησε να αντισταθεί στον Μπανάια στη συνέχεια, διατηρώντας προβάδισμα μισού δευτερολέπτου, και τελικά τερμάτισε δεύτερος, μόλις 1.6’’ πίσω από τον Άλεξ Μαρκέζ. Έτσι χάρισε στη Yamaha το πρώτο της βάθρο σε αγώνα του MotoGP από την Ινδονησία το 2023.

Ο Μπανάια ολοκλήρωσε τρίτος, και πλέον βρίσκεται 20 βαθμούς πίσω από τον Άλεξ Μαρκέζ και 19 βαθμούς πίσω από τον Μαρκ, στη βαθμολογία.

Ο Μάβερικ Βινιάλες (Tech3 KTM) απείλησε στιγμιαία να μπει στη μάχη του βάθρου, αλλά τελικά τερμάτισε τέταρτος. Ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο διατήρησε την ψυχραιμία του και τερμάτισε πέμπτος για τη VR46 Ducati, εκμεταλλευόμενος την πτώση του Φερμίν Αλντεγκουέρ και του Φράνκο Μορμπιντέλι.

Ο Τζοάν Μιρ είχε άλλη επίσης πτώση, λίγο μετά το πέρασμα του Μορμπιντέλι και ενώ δεχόταν πίεση από τον Μπραντ Μπάιντερ, ενώ οι Τζακ Μίλερ (Pramac Yamaha) και Σομκιάτ Τσάντρα (LCR Honda) εγκατέλειψαν λόγω μηχανικού προβλήματος και τραυματισμού αντίστοιχα.

Παρά την πτώση του, ο Μαρκ Μαρκέζ έκανε εντυπωσιακή αντεπίθεση μετά την πτώση του, αν και με εκτεταμένη ζημιά στην αριστερή πλευρά της Ducati, ανεβαίνοντας από 22ος σε 12ος – έχοντας τον καλύτερο ρυθμό από όλους στο δεύτερο μισό του αγώνα. 

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου