Τετάρτη 9 Απριλίου 2025

Πέθανε ο Κώστας Καββαθάς

Kostas Kavvathas passed away

Kostas Kavvathas passed away today, at the age of 86, leaving behind a huge legacy for which he will be remembered by all those who work in the automotive industry.

Kostas Kavvathas, the man who left his mark on modern Greek journalism and publishing like few others, has passed away. In his own unwavering way, with passion, dedication and stubbornness. Kavvathas was not just a publisher, editor or columnist. He was a man who saw journalism as a mission. He was a genuine lover of technology, innovation, education and freedom of speech. For decades, through the magazines - his "children" - 4Wheels, RAM, Computer for All, Flight and Space and his other publishing endeavors, he cultivated a new relationship with information: without flourishes, without concessions, with consistency and substance. His writing was unique: straightforward, sharp, sarcastic when necessary, but also deeply human.

Many of us got to know the world of motoring thanks to him. Many learned to distinguish technical detail from marketing, essence from window dressing. And even more read him and felt like they were talking to a friend. Beyond journalism, he was a lover of aviation, science, and creative imagination. The legacy he leaves behind is not just a few magazine titles and a significant number of articles without subject limitation.

Kostas Kavvathas leaves behind a way of thinking and a mentality that dictates that only through education can there be real progress in all sectors. He was born in Athens and graduated from the 2nd High School of Athens. From 1963 and for three years, he had a car column in the newspaper Mesimvrini. In 1966 he worked for the weekly current affairs magazine Alpha. In October 1970, he founded 4Trohos with his wife Sofia. From 1984 to 2004, he was a member of the European Car of the Year committee, while he is also “credited” with the inspiration for the Phaeton 2004 initiative. Being particularly “sensitive” to issues of progress and technology, he was one of the first to deal with the spread of internet use in Greece, having created Techlink in 1994, which was the second private internet hub in our country, while we “owe” him the first Road Safety Center in Greece, Safetrack, which operated at the Megara motorway 25 years ago.

*** Πέθανε ο Κώστας Καββαθάς

Ο Κώστας Καββαθάς, άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα, σε ηλικία 86 ετών αφήνοντας πίσω του τεράστια παρακαταθήκη για την οποία θα μνημονεύεται από όλους όσοι εργάζονται στο χώρο του αυτοκινήτου.

Έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Καββαθάς, ο άνθρωπος που σημάδεψε όσο λίγοι τη σύγχρονη ελληνική δημοσιογραφία και την εκδοτική πραγματικότητα. Με τον δικό του, αταλάντευτο τρόπο, με πάθος, με αφοσίωση και πείσμα. Ο Καββαθάς δεν ήταν απλώς εκδότης, συντάκτης ή αρθρογράφος. Ήταν ένας άνθρωπος που έβλεπε τη δημοσιογραφία ως αποστολή. Υπήρξε αυθεντικός εραστής της τεχνολογίας, της καινοτομίας, της παιδείας και της ελευθερίας του λόγου. Για δεκαετίες, μέσα από τα περιοδικά -“παιδιά του”- 4Τροχοί, RAM, Computer για Όλους, Πτήση και Διάστημα και άλλες εκδοτικές του απόπειρες, καλλιέργησε μια νέα σχέση με την ενημέρωση: χωρίς φιοριτούρες, χωρίς παραχωρήσεις, με συνέπεια και ουσία. Η γραφή του ήταν ξεχωριστή: ευθύβολη, αιχμηρή, σαρκαστική όταν έπρεπε, αλλά και βαθιά ανθρώπινη.

Πολλοί γνωρίσαμε τον κόσμο της αυτοκίνησης χάρη σε αυτόν. Πολλοί έμαθαν να ξεχωρίζουν την τεχνική λεπτομέρεια από το marketing, την ουσία από τη βιτρίνα. Και ακόμα περισσότεροι τον διάβασαν και αισθάνθηκαν ότι συνομιλούν με έναν φίλο. Πέρα από τη δημοσιογραφία, υπήρξε λάτρης της αεροπορίας, της επιστήμης, της δημιουργικής φαντασίας. Η παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του, δεν είναι απλά ορισμένοι τίτλοι περιοδικών και ένας σημαντικός αριθμός άρθρων χωρίς περιορισμό θέματος.

Ο Κώστας Καββαθάς αφήνει πίσω του έναν τρόπο σκέψης και μια νοοτροπία που υπαγορεύει πως μόνο μέσω της παιδείας, μπορεί να υπάρξει πραγματική εξέλιξη σε όλους τους τομείς. Γεννήθηκε στην Αθήνα και τελείωσε το 2ο Γυμνάσιο Αθηνών. Από το 1963 και για τρία χρόνια, είχε στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα Μεσημβρινή. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα.

Τον Οκτώβριο του 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τους 4Τροχούς. Από το 1984 έως και το 2004, ήταν μέλος της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Αυτοκίνητο της Χρονιάς, ενώ σε αυτόν “πιστώνεται” και η έμπνευση της πρωτοβουλίας Φαέθων 2004. Όντας ιδιαίτερα “ευαίσθητος” σε θέματα προόδου και τεχνολογίας, ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν στην Ελλάδα με τη διάδοση της χρήσης του διαδικτύου, έχοντας από το 1994 δημιουργήσει την Techlink που ήταν ο δεύτερος ιδιωτικός κόμβος internet στη χώρα μας, ενώ στον ίδιο “χρωστάμε” και το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, το Safetrack, που λειτούργησε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων πριν από 25 χρόνια.

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου