Ferrari fastest on day one at Monza with Saint
Carlos Sainz set the fastest lap of the second free practice session and the first day of the Italian GP, 19mm clear of McLaren's Lando Norris. Sergio Perez was third before his accident in Parabolica.
On his 29th birthday, Carlos Sainz gave fans hope of a good Ferrari performance inside the 'temple of speed', the Autodromo di Monza, by setting the fastest lap on the first day of free practice in the qualifying test simulation on the soft rubber.
The second practice session of this year's 14th Formula 1 GP was interrupted twice by red flags. The first occurred in the fourth minute of the hour-long process, when an electronic systems problem in Lance Stroll's Aston Martin left the Canadian's AMR23 stranded on the edge of the track after the Askari chicane.
The second red flag came out 9 minutes before the checkered flag, at the next corner Parabolica (now named Alboreto in memory of the great Italian driver) due to the exit of Perez in the Red Bull RB19.
The Mexican opened up off the track on the already open lane of that legendary final corner of Monza, went into the sand trap and with spectacular rallycar-like handling avoided the worst. However, he ended up smashing the rear wing of the RB19 into the barrier on the exit of the turn.
Perez was by then in third year and stayed there as in the last 4 minutes left when the stoppage ended the teams focused on collecting tire data - if only for three laps.
The exception was McLaren's Oscar Piastri, who came close at the end to within 5mm of Perez's time – leaving Max Verstappen in 5th. The Dutchman complained of encountering heavy traffic on his fast lap, and has since been denied a chance by his team and second also on the soft tyre.
That left the champion 0.28" clear of Saint, but ahead of Charles Leclerc who was 0.36" behind the other Ferrari SF-23 of his leading Spanish counterpart.
After the break for Stroll, Sainz was again faster than the Red Bulls on the medium tyre, before qualifying simulations on the soft. Leclerc on the soft was unable, at that point, to go faster than Saint's time on the medium, as the 29-year-old lost his first fast lap on the soft due to brake lock at the chicane.
This gave Perez the opportunity to take the lead, setting a time of 1:21.540 on the soft tyres, while Verstappen failed to respond. The truth is that in the second Lesmo the Dutchman had to go through a long line of slow moving cars, but he didn't seem to lose too much time.
At times then, Norris came out on top with a time of 1:21.374, but Saint soon responded with his own fastest lap to post a final 1:21.355. Alex Albon posted seventh on the medium tyre, around two and a half tenths behind Leclerc, but ahead of Aston Martin's Fernando Alonso and Mercedes' George Russell.
Lewis Hamilton was limited to 17th place, a second and a half off the top, but on the hard rubber - although he appeared to be uncomfortable with the W14 settings. Especially when he narrowly missed the exit of the second chicane at the lip of the sand trap.
Tomorrow Saturday (2/9) the third free practice period of the Italian GP will start at 13:30, while the qualifying tests at 17:00 in the afternoon.
*** H Ferrari ταχύτερη την πρώτη μέρα στη Μόντσα με τον Σάινθ
Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών και της πρώτης ημέρας του GP Ιταλίας, με 19 χιλιοστά διαφορά από τον Λάντο Νόρις της McLaren. Τρίτος ο Σέρτζιο Πέρεζ πριν το ατύχημά του στην Παραμπόλικα.
Την ημέρα των 29ων γενεθλίων του ο Κάρλος Σάινθ έδωσε ελπίδες στους τιφόζι για μια καλή εμφάνιση της Ferrari μέσα στο «ναό της ταχύτητας», το Autodromo di Monza, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο γύρο της πρώτης μέρας ελεύθερων δοκιμών στην προσομοίωση δοκιμών κατάταξης με τη μαλακή γόμα.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του 14ου φετινού GP της Formula 1 διακόπηκε δύο φορές με κόκκινες σημαίες. Η πρώτη συνέβη στον τέταρτο λεπτό της ωριαίας διαδικασίας, όταν έκανε πρόβλημα στα ηλεκτρονικά συστήματα της Aston Martin του Λανς Στρολ άφησε την AMR23 του Καναδού ακινητοποιημένη στην άκρη της πίστας μετά το σικέιν Ασκάρι.
Η δεύτερη κόκκινη σημαία βγήκε 9 λεπτά πριν την καρό σημαία, στην επόμενη στροφή Παραμπόλικα (που πλέον ονομάζεται Αλμπορέτο εις μνήμην τον μεγάλου Ιταλού οδηγού) λόγω της εξόδου του Πέρεζ με τη Red Bull RB19.
Ο Μεξικανός ανοίχτηκε έξω από τα όρια της πίστας στην έτσι κι αλλιώς ανοιχτή γραμμή της θρυλικής αυτής τελευταίας στροφής της Μόντσα, βγήκε στην αμμοπαγίδα και με έναν φαντασμαγορικό χειρισμό που θύμιζε rallycar απέφυγε τα χειρότερα. Ωστόσο, κατέληξε να σπάσει τη πίσω πτέρυγα της RB19 στη μπαριέρα στην έξοδο της στροφής.
Ο Πέρεζ είχε κάνει μέχρι τότε τον τρίτο χρόνο και έμεινε εκεί, καθώς στα τελευταία 4 λεπτά που απέμειναν όταν έληξε η διακοπή οι ομάδες επικεντρώθηκαν στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά - έστω και για τρεις γύρους.
Εξαίρεση ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, που πλησίασε στο τέλος στα 5 χιλιοστά από τον χρόνο του Πέρεζ – αφήνοντας τον Μαξ Φερστάπεν στην 5η θέση. Ο Ολλανδός παραπονέθηκε ότι συνάντησε έντονο κυκλοφοριακό στον γρήγορο γύρο του, και έκτοτε δεν του δόθηκε η ευκαιρία από την ομάδα του και για δεύτερο επίσης με τη μαλακή γόμα.
Έτσι, ο πρωταθλητής έμεινε 0,28'' μακριά από τον Σάινθ, αλλά εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ που ήταν 0,36'' πίσω από την έτερη Ferrari SF-23 του πρωτοπόρου Ισπανού ομολόγου του.
Μετά τη διακοπή για τον Στρολ ο Σάινθ και πάλι ήταν ταχύτερος από τις Red Bull με τη μέση γόμα, πριν τις προσομοιώσεις κατατακτήριων με τη μαλακή. Ο Λεκλέρ με τη μαλακή γόμα δεν κατάφερε, σε εκείνο το σημείο, να κινηθεί πιο γρήγορα από το χρόνο του Σάινθ με τη μέση, καθώς ο 29χρονος έχασε τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή λόγω μπλοκαρίσματος των φρένων στο σικέιν.
Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Πέρεζ να ανέβει στην κορυφή, γράφοντας χρόνο 1:21.540 με τα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να απαντήσει. Η αλήθεια είναι ότι στη δεύτερη Lesmo ο Ολλανδός χρειάστηκε να διασχίσει μια μεγάλη σειρά από μονοθέσια που κινούνταν αργά, όμως δεν φάνηκε να χάνει υπερβολικό χρόνο.
Περιστασιακά, τότε, ο Νόρις βρέθηκε στην κορυφή με χρόνο 1:21.374, αλλά σύντομα ο Σάινθ απάντησε με τον δικό του ταχύτερο γύρο και έγραψε το τελικό 1:21.355. Ο Άλεξ Άλμπον έγραψε τον 7ο χρόνο με τη μέση γόμα, περίπου δυόμισι δέκατα πίσω από τον Λεκλέρ, αλλά εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin και τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.
Ο Λιούις Χάμιλτον περιορίστηκε στην 17η θέση, ενάμισι δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, αλλά με τη σκληρή γόμα - αν και φάνηκε να μην αισθάνεται άνετα με τις ρυθμίσεις της W14. Ειδικά όταν έχασε οριακά την έξοδο του δεύτερου σικέιν στο χείλος της αμμοπαγίδας.
Αύριο Σάββατο (2/9) η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας θα ξεκινήσει στις 13:30, ενώ οι δοκιμές κατάταξης στις 17:00 το απόγευμα.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου