Belgian GP: Five-place start penalty for Verstappen
Max Verstappen will start the Belgian GP five places further back than he will occupy in qualifying today (28/7) as Red Bull Racing changed the gearbox of the Dutchman's RB19 over the season's maximum limit.
The new Red Bull RB19 gearbox that Max Verstappen will use at this three-day Belgian GP (28-30/7) at Spa-Francorchamps is the Dutchman's fifth this year - breaking the four-box limit which every driver is entitled to throughout the season, and carries a penalty of 5 places at the start.
RBR's decision to change the gearbox in the champion's car comes after Verstappen complained on several occasions so far this season about problems synchronizing the gearbox with the operation of the power unit. Of course, the Milton Keynes team have not confirmed that the change for the Spa is due to them.
However, with the dynamic difference that the RB19 has this year compared to the competition cars, the 5-place penalty at the start of Sunday's GP -12th of this year's championship- will hardly prevent the Dutchman from winning his 10th victory this year.
The Spa circuit not only offers plenty of overtaking opportunities, but is particularly suited to the characteristics of the RB19 - which is classes above the rest of the cars on fast tracks and long straights - especially with the opening of the DRS on the rear wing.
Consequently, the Belgian circuit was the ideal one for RBR to proceed with the gearbox change. We recall that with more penalties for power unit component changes last year in Belgium, Verstappen started from 15th and strolled to victory. The RB18 then appeared at Spa just as dominant as this year's RB19.
"I think we have a pretty quick car," Verstappen commented. "Of course, there are many other teams who brought more upgrades than us this year because we weren't in a position to do that.
But we are very happy with the way the car is performing. Saturday (ie: qualifying tests) is not ideal for us, but I think on Sundays you can see (pay off) the upgrades we brought. Hungary was a good place to see them in action," added the Dutchman.
As well as Verstappen, his RBR counterpart Sergio Perez has used four gearboxes this year - as we've only just passed the mid-season mark - as have Pierre Gasly (Alpine) and Haas' Nico Hulkenberg and Kevin Magnussen. Therefore, a 5-place penalty for the fifth gearbox of the year soon awaits them too.
*** GP Βελγίου: Ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση για τον Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει στο GP Βελγίου πέντε θέσεις πιο πίσω από αυτήν που θα καταλάβει στις σημερινές (28/7) δοκιμές κατάταξης, καθώς η Red Bull Racing άλλαξε το κιβώτιο ταχυτήτων της RB19 του Ολλανδού ξεπερνώντας το μέγιστο επιτρεπτό όριο της σεζόν.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Red Bull RB19, που θα χρησιμοποιήσει ο Μαξ Φερστάπεν στο GP Βελγίου αυτού του τριημέρου (28-30/7) στο Σπα-Φρανκορσάμπ, είναι το πέμπτο φέτος για τον Ολλανδό - κάτι που συνιστά την υπέρβαση του ορίου τεσσάρων κιβωτίων που δικαιούται κάθε οδηγός σε όλη τη σεζόν, και επισείει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.
Η απόφαση της RBR να αλλάξει κιβώτιο στο μονοθέσιο του πρωταθλητή έρχεται μετά από τα παράπονα του Φερστάπεν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι στιγμής τη φετινή σεζόν περί προβλημάτων συγχρονισμού του κιβωτίου με τη λειτουργία της μονάδας ισχύος. Βεβαίως, η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν έχει επιβεβαιώσει ότι η αλλαγή για το Σπα οφείλεται σε αυτά.
Πάντως, με τη διαφορά δυναμικής που έχει φέτος η RB19 από τα μονοθέσια του ανταγωνισμού, η ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του GP της Κυριακής -12ου του φετινού πρωταθλήματος- δύσκολα θα εμποδίσει τον Ολλανδό από την κατάκτηση της 10ης φετινής του νίκης.
Η πίστα του Σπα όχι μόνο προσφέρει πολλές ευκαιρίες προσπεράσεων, αλλά ταιριάζει ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά της RB19 - η οποία είναι κλάσεις ανώτερη των υπόλοιπων μονοθεσίων στις γρήγορες πίστες και στις μεγάλες ευθείες - ειδικά με το άνοιγμα του DRS στην πίσω πτέρυγα.
Κατά συνέπεια, η πίστα του Βελγίου ήταν η ιδανική για να προχωρήσει η RBR στην αλλαγή του κιβωτίου. Θυμίζουμε ότι με περισσότερες ποινές για αλλαγές εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος του πέρσι στο Βέλγιο, ο Φερστάπεν εκκίνησε από την 15η θέση και κέρδισε διά περιπάτου τη νίκη. Η RB18 εμφανίστηκε τότε στο Σπα εξίσου κυρίαρχη με τη φετινή RB19.
"Πιστεύω ότι έχουμε ένα αρκετά γρήγορο αυτοκίνητο", σχολίασε σχετικά ο Φερστάπεν. "Φυσικά, υπάρχουν πολλές άλλες ομάδες, που έφεραν περισσότερες αναβαθμίσεις από εμάς φέτος διότι εμείς δεν ήμασταν σε θέση για κάτι τέτοιο.
Αλλά είμαστε πολύ χαρούμενοι με τον τρόπο που αποδίδει το αυτοκίνητο. Το Σάββατο (σ.σ.: οι δοκιμές κατάταξης) δεν είναι ιδανικό για εμάς, αλλά νομίζω ότι τις Κυριακές μπορεί κανείς να δει (να αποδίδουν) οι αναβαθμίσεις που φέραμε. Η Ουγγαρία ήταν ένα καλό μέρος για να τις δει κανείς να δουλεύουν", συμπλήρωσε ο Ολλανδός.
Πέραν του Φερστάπεν, και ο ομόλογός του στην RBR Σέρτζιο Πέρεζ έχει χρησιμοποιήσει τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων φέτος -καθώς μόλις περάσαμε το μέσον της σεζόν-, όπως και οι Πιέρ Γκασλί (Alpine) και Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas. Συνεπώς, σύντομα περιμένει και εκείνους μια ποινή 5 θέσεων για το πέμπτο κιβώτιο ταχυτήτων της χρονιάς.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου