ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024

O Φερστάπεν είναι ξανά εδώ: Ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Μπακού ο Ολλανδός

Verstappen is here again: The Dutchman is fastest in the first tests of Baku

After an extended period of struggle, Red Bull showed in the first free practice of the Azerbaijan GP that they are back in good form as Max Verstappen was three tenths faster than Mercedes' Lewis Hamilton and Sergio Perez.

In a test session interrupted twice by red flags, first for Ferrari's Charles Leclerc and then for Williams' Franco Colapindo crashing into the barriers, Max Verstappen and Red Bull Racing appeared to have rediscovered their lost form for this year's 17th Formula 1 GP, in Azerbaijan.

F1 drivers found the tarmac on the streets of Baku particularly slippery today as light rain in the morning washed away the rubber left by the F2 cars. The accidents of Leclerc and Colapinto, which caused - without being injured - serious damage to the Ferrari SF-24 and Williams FW46 respectively, are largely due to this lack of grip.

Leclerc's accident happened just before the half-hour mark in the hour-long process: the Monegasque stepped on the dirt edge of the tarmac at the entrance, skidded and crashed into the barrier on the outside of Turn 15.

This incident stopped the tests for the second time. The first red flags had come out in the opening minutes, to remove a piece of metal lying on the track.

After the Ferrari driver's accident, testing restarted with 26 minutes to go. It wasn't long before the red flags flew for the third time, for Colapinto's accident.

On his first visit to Baku the 21-year-old Argentine lost control of the tail of his Williams FW46 at the entrance to the right-hand Turn 4, causing him to hit the exit wall first with the rear left and then the front left wheel, causing extensive damage to the car of.

Initially, due to the lack of traction, the times of this first test period were quite slow. Before Leclerc's accident Verstappen was fastest on the medium tyre, but 6 seconds slower than last year's first tests in Baku.

After the first stop the Dutchman dropped around 1 second, still on the medium tyre, but Leclerc responded with the fastest lap by two and a half tenths of a second.

After the Monegasque accident, a number of drivers were passed from the top as they fitted the soft rubber: RBR's Sergio Perez, McLaren's Oscar Piastri and Lando Norris, then Mercedes' Lewis Hamilton - and then came the third stoppage, by Colapinto.

When the track reopened with 11 minutes to go, the drivers were back on the soft tyre. Verstappen initially failed to drop Lewis from the top as he lost time on the long straight. But in the end the Dutchman pulled through, stopping the clock at 1:45.546.

Max was more than three-tenths quicker than Hamilton and Perez, while the nearest McLaren, with Lando Norris, was almost half a second behind in 4th place. Ferrari's other driver, Carlos Sainz (who also had an exit, early in testing) rounded out the top five one and a half tenths behind Norris.

Close to McLaren was also the 7th, Fernando Alonso, of Aston Martin. Also, Oliver Berman made a positive start - with the 11th time - to his three-day race, during which he replaces in the Haas cockpit Kevin Magnussen who was punished with a one-race ban for collecting 12 penalty points after contact with Pierre's Alpine Gasly at Monza.

FORMULA 1

*** O Φερστάπεν είναι ξανά εδώ: Ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Μπακού ο Ολλανδός

Μετά από μια εκτενή περίοδο δυσκολιών, η Red Bull έδειξε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Αζερμπαϊτζάν να είναι και πάλι σε καλή κατάσταση, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και τον Σέρτζιο Πέρεζ.

Σε μια περίοδο δοκιμών που διακόπηκε δύο φορές με κόκκινες σημαίες, αρχικά για το ατύχημα του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και έπειτα για την πρόσκρουση του Φράνκο Κολαπίντο της Williams στις μπαριέρες, ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull Racing φάνηκαν να ανακάλυψαν ξανά τη χαμένη τους φόρμα για το 17ο φετινό GP της Formula 1, στο Αζερμπαϊτζάν.

Οι οδηγοί της F1 βρήκαν σήμερα ιδιαίτερα ολισθηρή την άσφαλτο στους δρόμους του Μπακού, καθώς η πρωινή ελαφρά βροχή ξέπλυνε τη γόμα που είχαν αφήσει τα μονοθέσια της F2. Εν πολλοίς στην ελλιπή αυτή πρόσφυση οφείλονται τα ατυχήματα των Λεκλέρ και Κολαπίντο, που προκάλεσαν -χωρίς να τραυματιστούν- σοβαρές ζημιές στις Ferrari SF-24 και Williams FW46 αντίστοιχα.

Το ατύχημα του Λεκλέρ συνέβη λίγο πριν συμπληρωθεί μισή ώρα στην ωριαία διαδικασία: ο Μονεγάσκος πάτησε στο ακάθαρτο άκρο της ασφάλτου στην είσοδο, γλίστρησε και προσέκρουσε στην μπαριέρα της εξωτερικής πλευράς της στροφής 15.

Αυτό το συμβάν και διέκοψε τις δοκιμές για δεύτερη φορά. Οι πρώτες κόκκινες σημαίες είχαν βγει στα πρώτα λεπτά, για να απομακρυνθεί ένα κομμάτι μετάλλου που βρισκόταν στην πίστα.

Μετά το ατύχημα του οδηγού της Ferrari, οι δοκιμές ξεκίνησαν ξανά ενώ απέμεναν 26 λεπτά για το τέλος. Δεν πέρασε πολλή ώρα, ώσπου κυμάτισαν για τρίτη φορά οι κόκκινες σημαίες, για το ατύχημα του Κολαπίντο.

Στην πρώτη του επίσκεψη στο Μπακού ο 21χρονος Αργεντινός έχασε τον έλεγχο της ουράς της Williams FW46 στην είσοδο της δεξιάς στροφής 4, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον τοίχο της εξόδου πρώτα με τον πίσω αριστερό και έπειτα με τον εμπρός αριστερό τροχό, προκαλώντας εκτεταμένη ζημιά στο μονοθέσιό του.

Αρχικά, λόγω της ελλιπούς πρόσφυσης, οι χρόνοι της πρώτης αυτής περιόδου δοκιμών ήταν αρκετά αργοί. Πριν το ατύχημα του Λεκλέρ ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα, αλλά 6 δευτερόλεπτα πιο αργός από τις περσινές πρώτες δοκιμές στο Μπακού.

Μετά την πρώτη διακοπή ο Ολλανδός κατέβασε το χρόνο του κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο, πάντα με τη μέση γόμα, αλλά ο Λεκλέρ απάντησε με τον ταχύτερο γύρο με διαφορά δυόμισι δεκάτων του δευτερολέπτου.

Μετά το ατύχημα του Μονεγάσκου, από την κορυφή πέρασαν πολλοί οδηγοί καθώς τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα: ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR, οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις της McLaren, έπειτα ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes - και τότε ήρθε η τρίτη διακοπή, του Κολαπίντο.

Όταν η πίστα άνοιξε ξανά απέμεναν 11 λεπτά, οι οδηγοί επέστρεψαν ξανά με τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν δεν κατάφερε αρχικά να ρίξει τον Λιούις από την κορυφή, καθώς έχανε χρόνο στη μεγάλη ευθεία. Αλλά στο τέλος ο Ολλανδός τα κατάφερε, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:45.546.

Ο Μαξ ήταν πάνω από τρία δέκατα ταχύτερος των Χάμιλτον και Πέρεζ, ενώ η πλησιέστερη McLaren, με τον Λάντο Νόρις, ακολούθησε σχεδόν στο μισό δευτερόλεπτο και στην 4η θέση. Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Κάρλος Σάινθ (που είχε επίσης μια έξοδο, νωρίς στις δοκιμές) έκλεισε την πεντάδα ενάμισι δέκατο πίσω από τον Νόρις.

Κοντά στις McLaren έμεινε επίσης και ο 7ος, Φερνάντο Αλόνσο, της Aston Martin. Επίσης, ο Όλιβερ Μπέρμαν ξεκίνησε θετικά -με τον 11ο χρόνο- το αγωνιστικό του τριήμερο, κατά το οποίο αντικαθιστά το κόκπιτ της Haas τον Κέβιν Μάγκνουσεν που τιμωρήθηκε με αποκλεισμό ενός αγώνα διότι συμπλήρωσε 12 βαθμούς ποινής έπειτα από την επαφή του με την Alpine του Πιέρ Γκασλί στη Μόντσα.

FORMULA 1

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου