ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

Άλμα του Ροβάνπερα στο Ράλι Φινλανδίας για την πρώτη νίκη στην πατρίδα του

Rovanpera leaps ahead in Rally Finland for first home victory

Kale Rovanpera built a safety gap at the top of Rally Finland - the 9th round of this year's WRC - on the second day (2/08), while two crashes by Hyundai's Thierry Neuville and Adrien Fourmeaux, as well as an exemplary penalty for Ott Tanak, left Toyota in the top five of the general classification.

Two-time WRC champion Kalle Rovanpera is claiming his first victory ahead of his compatriots and in the most notorious rally of the World Championship, Rally Finland, after the second day, during which he opened up a 36.1-second gap over the second-place finisher, Takamoto Katsuta.

Rovanpera leads Toyota Gazoo Racing's triumphant 1-2-3-4-5 in the top five of the race as the Finn and Katsuta are followed by Sébastien Ogier, Elfyn Evans and Sami Pajari. The Toyota GR is heading for its 8th victory of the year, in the 9th round of this year's WRC, as its only loss from the absolute was the victory of Ott Tänak in this year's Acropolis Rally.

Today (2/08) was completely opposite, and disastrous, for Hyundai. Thierry Neuville and Adrien Fourmeaux lost all hope of victory due to crashes

Neville ended the day in 6th place, almost two minutes behind Rovanpera, while Fourmeaux fell to 7th, 2:23 minutes off the lead. Their team-mate and championship leader, Ott Tänak, also suffered a punctured front left tyre in SS17.

However, the Estonian had already received a 5-minute time penalty and a 35-point suspension for hitting one of the marshals as he rushed to the start due to overheating problems with his Hyundai i20 N Rally1.

The Estonian started before the scheduled time for a pit stop to help cool his engine but had not seen the marshal who was hunched over one of his front tyres. Fortunately, the marshal's injury was not serious.

Rovanperä set the pace on Saturday’s SS, which were held in alternating wet and dry conditions. The Finn was impeccable in the morning, winning three of the four stages. Only on SS13 did he lose the lead, due to a loss of pressure in the rear right tyre of his GR Yaris Rally1.

Heavy rain before the afternoon loop of the SS made the first one extremely slippery. Rovanperä said the conditions were the worst he had ever encountered in Finland, but he did slightly increase his gap to Neville.

However, on the next stage (Vastila 2), the situation was completely reversed. Although the terrain was dry, Neville and Fourmeaux suffered a puncture on the front right tire. Without stopping for a tire change, Nelgos lost 1:38.2 and the Frenchman 1:48.8, falling to sixth and seventh place respectively.

“There wasn’t even a hit. This is the 13th or 14th [crash] this year,” said the champion, who had three other crashes at this year’s Acropolis, in frustration, while Fourmeaux admitted that “there’s no motivation anymore. I don’t know what’s going on. I have no more spare. The race is over for us – we just have to hold on to the positions.”

Rovanpera then took Stages 17 and 18, increasing his gap to the other Toyota quartet. Katsuta managed to hold off Ogier, who was constantly pushing, while Evans passed Pagliari on the wet SS15, as the youngster didn’t feel comfortable pushing in the conditions. With the Hyundais clattering, the Welshman moved up to fourth – just 1.5 seconds behind Ogier.

Josh McErlin was the fastest M-Sport-Ford driver in 8th, ahead of Grégoire Munster in the other Ford Puma Rally1. Martin Sesks, in the third Puma, initially had the lead but was forced to stop to clear a misted windscreen on SS15.

The 2025 Rally Finland concludes tomorrow Sunday (3/08) with two runs of the iconic Ouninpohja Special Stage, which will decide this year’s winner, the Super Sunday points and of course those of the final Power Stage – as the lead in the standings changes hands again, after Ott Tänak’s disastrous three-day race.

*** Άλμα του Ροβάνπερα στο Ράλι Φινλανδίας για την πρώτη νίκη στην πατρίδα του

Ο Κάλε Ροβάνπερα οικοδόμησε διαφορά ασφαλείας στην κορυφή του Ράλι Φινλανδίας -9ου αγώνα του φετινού WRC- κατά τη δεύτερη ημέρα (2/08), ενώ δύο κλαταρίσματα των Τιερί Νεβίλ και Αντριέν Φουρμό της Hyundai, καθώς και μία παραδειγματική ποινή στον Οττ Τάνακ, άφησαν την Toyota στις πρώτες πέντε θέσεις της γενικής κατάταξης.

Την πρώτη νίκη εμπρός στους συμπατριώτες του και στο πιο περιβόητο Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο Ράλι Φινλανδίας, διεκδικεί με αξιώσεις ο δις πρωταθλητής του WRC Κάλε Ροβάνπερα μετά τη δεύτερη ημέρα, κατά την οποία άνοιξε στα 36,1 δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον δεύτερο της γενικής, Τακαμότο Κατσούτα.

Ο Ροβάνπερα ηγείται τους θριαμβευτικού 1-2-3-4-5 της Toyota Gazoo Racing στις πέντε πρώτες θέσεις του αγώναμ καθώς τον Φινλανδό και τον Κατσούτα ακολουθεί ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Έλφυν Έβανς και ο Σάμι Πάγιαρι. Η Toyota GR οδεύει προς την 8η φετινή της νίκη, στον 9ο αγώνα του φετινού WRC, καθώς η μόνη της απώλεια από το απόλυτο ήταν η νίκη του Οττ Τάνακ στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις.

Η σημερινή ημέρα (2/08) ήταν εντελώς αντιδιαμετρική, και καταστροφική, για τη Hyundai. Οι Τιερί Νεβίλ και Αντριέν Φουρμό έχασαν κάθε ελπίδα για τη νίκη εξαιτίας κλαταρισμάτων

Ο Νεβίλ έκλεισε την ημέρα στην 6η θέση, σχεδόν δύο λεπτά πίσω από τον Ροβάνπερα, ενώ ο Φουρμό έπεσε στην 7η, 2:23 λεπτά μακριά από την κορυφή. Ο team-mate τους και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Οττ Τάνακ, είχε επίσης κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό στην ΕΔ17.

Όμως ο Εσθονός είχε ήδη δεχθεί ποινή 5 λεπτών στο χρόνο του, καθώς και στέρηση 35 βαθμών στο πρωτάθλημα με αναστολή, επειδή χτύπησε έναν από τους κριτές καθώς βιαζόταν να ξεκινήσει λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης του Hyundai i20 N Rally1.

Ο Εσθονός ξεκίνησε πριν την προκαθορισμένη ώρα που έπρεπε να φύγει από ένα στοπ, προκειμένου να βοηθήσει την ψύξη του κινητήρα του αλλά δεν είχε δει τον κριτή που ήταν σκυμμένος σε ένα από τα εμπρός ελαστικά του. Ευτυχώς ο τραυματισμός του κριτή δεν ήταν σοβαρός.

Ο Ροβάνπερα έθεσε το ρυθμό στις ΕΔ του Σαββάτου, οι οποίες διεξήχθησαν σε εναλλασσόμενες συνθήκες βροχής και στεγνού οδοστρώματος. Ο Φινλανδός ήταν άψογος το πρωί, κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις Ειδικές. Μόνο στην ΕΔ13 έχασε την πρωτιά, λόγω απώλειας πίεσης στο πίσω δεξί ελαστικό του GR Yaris Rally1.

Η δυνατή βροχή πριν το απογευματινό loop των Ειδικών κατέστησε την πρώτη εξαιρετικά γλιστερή. Ο Ροβάνπερα δήλωσε πως ήταν οι χειρότερες συνθήκες που έχει συναντήσει ποτέ στη Φινλανδία, ωστόσο αύξησε ελαφρώς τη διαφορά του από τον Νεβίλ.

Όμως στην επόμενη ειδική (Vastila 2), η κατάσταση ανατράπηκε πλήρως. Παρότι το τεράν ήταν στεγνό, οι Νεβίλ και Φουρμό υπέστησαν κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό. Χωρίς να σταματήσουν για αλλαγή τροχού, ο Νέλγος έχασε 1:38.2 και ο Γάλλος 1:48.8, πέφτοντας στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα.

“Δεν υπήρξε καν χτύπημα. Αυτό είναι το 13ο ή 14ο [κλατάρισμα] φέτος” είπε απογοητευμένος ο πρωταθλητής, που είχε άλλα τρία κλαταρίσματα στο φετινό Ακρόπολις, ενώ ο Φουρμό παραδέχθηκε ότι “δεν υπάρχει πλέον κίνητρο. Δεν ξέρω τι συμβαίνει. Δεν έχω άλλη ρεζέρβα. Ο αγώνας έχει τελειώσει για εμάς – απλώς πρέπει να κρατήσουμε τις θέσεις”.

Ο Ροβάνπερα, εν συνεχεία, πήρε και τις Ειδικές 17 και 18, αυξάνοντας τη διαφορά του από το κουαρτέτο των υπολοίπων Toyota. Ο Κατσούτα κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Οζιέ, που πίεζε διαρκώς, ενώ ο Έβανς πέρασε μπροστά από τον Πάγιαρι στη βρεγμένη ΕΔ15, καθώς ο νεαρός δεν ένιωσε άνετα να πιέσει στις συνθήκες. Με τα κλαταρίσματα των Hyundai, ο Ουαλός ανέβηκε τέταρτος – μόλις 1,5 δευτ. πίσω από τον Οζιέ.

Ο Τζος ΜακΈρλιν ήταν ο ταχύτερος οδηγός της M-Sport-Ford στην 8η θέση, μπροστά από τον Γκρεγκουάρ Μουνστέρ με το έτερο Ford Puma Rally1. Ο Μάρτιν Σεσκς, με το τρίτο Puma, είχε αρχικά το προβάδισμα αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει για να καθαρίσει το θαμπωμένο παρμπρίζ στην ΕΔ15.

Το Ράλι Φινλανδίας 2025 ολοκληρώνεται αύριο Κυριακή (3/08) με δύο περάσματα από την εμβληματική Ειδική Ouninpohja, που θα κρίνουν το φετινό νικητή, τους βαθμούς της Super Sunday και φυσικά εκείνους της τελικής Power Stage – καθώς το προβάδισμα στη βαθμολογία θα αλλάξει και πάλι χέρια, μετά το καταστροφικό τριήμερο του Οττ Τάνακ.

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου