Verstappen: "Nothing goes wrong when the car feels like this"
Max Verstappen was unable to do better in today's Baku qualifying tests than 6th in tomorrow's start of the Azerbaijan GP, and explained that some changes he made with Red Bull to the RB20 worsened the good feeling of his car in relation to free trials.
For the first time this year the Dutchman was beaten in qualifying by Sergio Perez, as the Mexican began to recover from the problems he had been dealing with in recent months, alongside the improvements to the RB20 that RBR brought to Baku this three-day.
These improvements did not solve the car's problems, but only - as it turned out - improved them a little. But Verstappen and his engineers' attempt to further refine the RB20's setup brought back the understeer problem, which is devastating to his driving style, especially on a road circuit - but not much of a problem for the already understeer. Perez's driving style.
"I knew straight after the first lap in Q1 that things were going to be difficult," Verstappen told Viaplay. "We went ahead with some changes to the car and they made it very difficult. His rear end bounced a lot on the entry and exit of the turn.
This made things difficult, although Q2 went quite well. But already the car didn't feel good, I couldn't get the most out of it, and I had a lot of understeer. That's not something you want on a street circuit.
Q3 should have been better, but in the first attempt I made a small mistake in the last corner. The car broke down again and on the last lap it bounced again. If you don't feel completely comfortable, then you can't attack," added the champion.
And, finally, he sounded relatively pessimistic about tomorrow's match in Baku: "Of course, you always try to get the best you can. I haven't been put off by the car, but I knew it would be difficult. Even lap banks don't go well when the car feels like this. We'll see."
It is noted that the Red Bull RB20 had an excellent race pace, even better than the McLaren, in the simulated race with the lap banks in Friday's free practice. However, after the qualifying tests the teams are not allowed to interfere with the settings of their cars.
The consolation for Verstappen, however, is that his main - if not only - title rival, Lando Norris, will be forced to start from 17th place as a yellow flag prevented him from qualifying for Q2 of today's qualifying at Baku.
*** Φερστάπεν: "Τίποτα δεν πάει καλά όταν το αυτοκίνητο έχει τέτοια αίσθηση"
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να πετύχει στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του Μπακού κάτι καλύτερο από την 6η θέση της αυριανής εκκίνησης του GP στο Αζερμπαϊτζάν, και εξήγησε πως κάποιες αλλαγές που έκανε με τη Red Bull στην RB20 χειροτέρεψαν την καλή αίσθηση του μονοθεσίου του σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.
Για πρώτη φορά φέτος ο Ολλανδός νικήθηκε σε δοκιμές κατάταξης από τον Σέρτζιο Πέρεζ, καθώς ο Μεξικανός άρχισε να ανακάμπτει από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε τους τελευταίους μήνες, παράλληλα με τις βελτιώσεις της RB20 που έφερε αυτό το τριήμερο στο Μπακού η RBR.
Οι βελτιώσεις αυτές δεν έλυσαν τα προβλήματα του μονοθεσίου, αλλά απλώς -όπως φάνηκε- τα βελτίωσαν λίγο. Όμως, η προσπάθεια του Φερστάπεν και των μηχανικών του να βελτιώσουν περαιτέρω τη ρύθμιση της RB20 επανέφερε το πρόβλημα της υποστροφής, που είναι καταστροφικό για το οδηγικό του στιλ, ειδικά σε ένα σιρκουί δρόμου - αλλά παράλληλα δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για το έτσι κι αλλιώς υποστροφικό οδηγικό στιλ του Πέρεζ.
“Κατάλαβα κατ’ ευθείαν μετά τον πρώτο γύρο στο Q1 ότι τα πράγματα θα ήταν δύσκολα” είπε ο Φερστάπεν μιλώντας στο Viaplay. “Προχωρήσαμε με κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο και αυτές το έκαναν πολύ δύσκολο. Το πίσω μέρος του αναπηδούσε πολύ στην είσοδο και στην έξοδο της στροφής.
Αυτό έκανε τα πράγματα δύσκολα, αν και το Q2 πήγε αρκετά καλά. Όμως, ήδη δεν μου έδινε καλή αίσθηση το αυτοκίνητο, δεν μπορούσα να πάρω το μέγιστο από αυτό, και είχα πολλή υποστροφή. Αυτό δεν είναι κάτι που θέλεις σε ένα σιρκουί δρόμου.
Το Q3 έπρεπε να ήταν καλύτερο, αλλά στην πρώτη προσπάθεια έκανα ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή. Το αυτοκίνητο χάλασε πάλι και στον τελευταίο γύρο αναπηδούσε ξανά. Αν δεν αισθάνεσαι απόλυτα άνετα, τότε δεν μπορείς να κάνεις την επίθεσή σου”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.
Και, τέλος, ακούστηκε σχετικά απαισιόδοξος και για τον αυριανό αγώνα του Μπακού: “Βέβαια, πάντα προσπαθείς να πάρεις το καλύτερο που μπορείς. Δεν με έχει αποθαρρύνει το αυτοκίνητο, αλλά ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο. Ακόμα και οι συστοιχίες γύρων δεν πάνε καλά όταν το αυτοκίνητο έχει τέτοια αίσθηση. Θα δούμε”.
Σημειώνεται ότι η Red Bull RB20 είχε εξαιρετικό ρυθμό αγώνα, καλύτερο ακόμα και από της McLaren, στην προσομοίωση αγώνα με τις συστοιχίες γύρων στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Ωστόσο, μετά τις δοκιμές κατάταξης οι ομάδες δεν έχουν δικαίωμα να παρέμβουν στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους.
Το παρήγορο για τον Φερστάπεν, πάντως, είναι ότι ο βασικός -αν όχι μοναδικός- του αντίπαλος για τον τίτλο, ο Λάντο Νόρις, θα αναγκαστεί να εκκινήσει από την 17η θέση διότι μια κίτρινη σημαία δεν του επέτρεψε να προκριθεί στο Q2 των σημερινών κατατακτήριων στο Μπακού.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου