Leclerc is millimeter faster than Perez and Hamilton in the second tests of Baku
Charles Leclerc bounced back from his morning crash in Baku to set the fastest time in the Ferrari SF-24 in the second free practice session of the Azerbaijan GP, albeit narrowly ahead of Sergio Perez in the refreshed Red Bull RB20 and Lewis Hamilton with the Mercedes W15.
As the sun began to set over the South Caucasus, the second free practice session of the Azerbaijan GP - unlike the first - unfolded without surprises, problems or red flags as part of this year's 17th Formula 1 three-day race.
One of the morning's three red flags, Charles Leclerc (who crashed into the Turn 15 barrier in early practice), began this second period of free practice with serious concerns, as initially the Ferrari SF-24 was particularly unwieldy and unwieldy. on the circuit of the city of Baku.
But as the hour-long process progressed the Monegasque and the Scuderia found solutions with the settings and so climbed to the top of the times, albeit just 6 milliseconds behind Red Bull and Sergio Perez, and 60 milliseconds ahead of Mercedes and Lewis Hamilton.
The Mexican yesterday admitted that Red Bull's RB20's aerodynamic interventions starting with this three-day period suit his driving style particularly well. And it seems that these interventions are paying off, judging by Max Verstappen's early first year.
In this second period, the Dutchman stayed in 6th place, more than half a second away from Perez, while Hamilton was also very close to the top duo - just 60 millimeters from the Mexican.
Carlos Sainz and Oscar Piastri rounded out the top five, almost half a second apart, as McLaren left us wondering whether it had unleashed its full potential today, or whether its choice of higher lift (for the sake of the mid-track ) was unsuccessful. Lando Norris remained in 17th place, however, because he canceled - due to traffic - his only fast lap on the soft tire.
Although we had no red flags, the second period of practice saw countless drivers exit the pits, and among them were Leclerc, Hamilton, Verstappen and Saint.
Perez was impressive from the outset, posting an average lap time 1.0 seconds (!) faster than Verstappen - while the Dutchman cut that gap by just 4 tenths in response. But in the end, the fastest time on this tire was written by Saint (1:44.323), before the simulation laps of qualifying tests started on the soft tyre.
Sainz, on that tyre, remained on top, and Verstappen's attempt to take him down was lost to the Dutchman's slow time on the final (fast) section of the track. But Perez managed it, lowering the time to 1:43.490, half a second faster than Verstappen in the final section.
Soon after Hamilton closed on the Mexican to within 6mm, until Leclerc with a marginal 6mm gap knocked the RBR driver off the top. Saint, however, is under investigation by the referees because he blocked Perez at the end.
After today's two free practice sessions, F1's 17th race of the year in Azerbaijan continues tomorrow (Saturday 14/9) with the 3rd free practice session at 11:30 and then qualifying practice at 15:00.
*** Ο Λεκλέρ στα χιλιοστά ταχύτερος των Πέρεζ και Χάμιλτον στις δεύτερες δοκιμές του Μπακού
Ο Σαρλ Λεκλέρ επανήλθε μετά το πρωινό του ατύχημα στο Μπακού σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari SF-24 στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν, αν και με ισχνή διαφορά από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την ανανεωμένη Red Bull RB20 και τον Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15.
Καθώς ο ήλιος άρχισε να δύει στον Νότιο Καύκασο, η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν -σε αντίθεση με την πρώτη- εξελίχθηκε χωρίς απρόοπτα, προβλήματα και κόκκινες σημαίες στο πλαίσιο του 17ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.
Ο υπεύθυνος για μία από τις τρεις πρωινές κόκκινες σημαίες, Σαρλ Λεκλέρ (που προσέκρουσε στη μπαριέρα της στροφής 15 στις πρώτες δοκιμές), ξεκίνησε με έντονο προβληματισμό τη δεύτερη αυτή περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, καθώς αρχικά η Ferrari SF-24 ήταν ιδιαίτερα δύστροπη και δυσκίνητη στο σιρκουί της πόλης του Μπακού.
Όμως, καθώς εξελισσόταν η ωριαία διαδικασία ο Μονεγάσκος και η Scuderia βρήκαν λύσεις με τις ρυθμίσεις και έτσι ανέβηκαν στην κορυφή των χρόνων, αν και με διαφορά μόλις 6 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τη Red Bull και τον Σέρτζιο Πέρεζ, και 60 χιλιοστών από τη Mercedes και τον Λιούις Χάμιλτον.
Ο Μεξικανός χθες παραδέχθηκε ότι οι παρεμβάσεις που ξεκίνησε από αυτό το τριήμερο να κάνει η Red Bull στην αεροδυναμική της RB20 ταιριάζουν ιδιαίτερα στο οδηγικό του στιλ. Και φαίνεται ότι οι παρεμβάσεις αυτές αποδίδουν, αν κρίνουμε και από τον πρωινό πρώτο χρόνο του Μαξ Φερστάπεν.
Στη δεύτερη αυτή περίοδο ο Ολλανδός έμεινε στην 6η θέση, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Πέρεζ, ενώ πολύ κοντά στη δυάδα της κορυφής -μόλις στα 60 χιλιοστά από τον Μεξικανό- βρέθηκε και ο Χάμιλτον.
Ο Κάρλος Σάινθ και ο Όσκαρ Πιάστρι έκλεισαν την πρώτη πεντάδα, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά, καθώς η McLaren μας άφησε με την απορία αν έχει ξεδιπλώσει σήμερα την πλήρη δυναμική της, ή αν η επιλογή της για υψηλότερη άντωση (για χάρη του μεσαίου τμήματος της πίστας) ήταν αποτυχημένη. Ο Λάντο Νόρις έμεινε στην 17η θέση, πάντως, διότι ματαίωσε -λόγω κυκλοφοριακού- τον μοναδικό του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα.
Παρότι δεν είχαμε κόκκινες σημαίες, η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών είχε εξόδους αναρίθμητων οδηγών στους χώρους διαφυγής, και ανάμεσα σε αυτούς ήταν και οι Λεκλέρ, Χάμιλτον, Φερστάπεν και Σάινθ.
Ο Πέρεζ ήταν εντυπωσιακός εξαρχής, σημειώνοντας με τη μέση γόμα χρόνο 1,0 δευτερόλεπτο (!) ταχύτερο του Φερστάπεν - ενώ στην απάντησή του ο Ολλανδός έκοψε αυτή τη διαφορά κατά μόνο 4 δέκατα. Όμως, εντέλει, τον ταχύτερο χρόνο με τη γόμα αυτή έγραψε ο Σάινθ (1:44.323), πριν ξεκινήσουν οι γύροι προσομοίωσης των δοκιμών κατάταξης με τη μαλακή γόμα.
Ο Σάινθ, με τη γόμα αυτή, παρέμεινε στην κορυφή, και η προσπάθεια του Φερστάπεν να τον καταρρίψει χάθηκε από τον αργό χρόνο του Ολλανδού στο τελευταίο (γρήγορο) τμήμα της πίστας. Ο Πέρεζ όμως τα κατάφερε, κατεβάζοντας το χρόνο στο 1:43.490, όντας μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Φερστάπεν στο τελευταίο τμήμα.
Αμέσως μετά ο Χάμιλτον πλησίασε τον Μεξικανό στα 6 εκατοστά, ώσπου ο Λεκλέρ με την οριακή διαφορά των 6 χιλιοστών γκρέμισε τον οδηγό της RBR από την κορυφή. Ο Σάινθ, πάντως, βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες διότι μπλόκαρε στο τέλος τον Πέρεζ.
Μετά τις δύο σημερινές περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο 17ος φετινός αγώνας της F1, στο Αζερμπαϊτζάν, συνεχίζεται αύριο (Σάββατο 14/9) με την 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στις 11:30 και έπειτα με τις δοκιμές κατάταξης στις 15:00.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου