Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

O Πιάστρι ταχύτερος από τον Λεκλέρ στο FP1 του Μαϊάμι -Η κόκκινη σημαία διέκοψε τον γρήγορο γύρο του Νόρις

Piastri faster than Leclerc in Miami FP1 - Red flag interrupts Norris' fast lap

McLaren's Oscar Piastri comfortably set the first time in the first - and only - free practice of the Miami GP, but the early interruption due to the mild accident of Haas' Oliver Berman ultimately deprived Lando Norris of his own fast lap on the soft tire with the other McLaren MCL39.

In the sunny city of Florida, USA, the 6th race weekend of this year's Formula 1 championship began with the only free practice period - as the next two have been replaced by Sprint Qualifying (tonight 2/05 at 23:30) and tomorrow's Sprint race (3/05, 19:00).

In the first few minutes, Norris took to the track to discover, to his great surprise, that a mechanic had forgotten a tool in the cockpit that could potentially be dangerous if it were in the McLaren pedal area. “Everything is falling apart,” the Briton told his mechanic, Will Joseph.

Initially - on the harder tires - the fastest, by far, were the Mercedes, Williams and McLaren cars, which have one thing in common: all six use Mercedes HPP power units - and this weekend they all had a fresh unit with zero kilometers.

On the medium tire in the first half hour, George Russell initially came out on top in the Mercedes W16, although he complained that the steering was too heavy and his car was behaving unusually.

Then, Max Verstappen took the lead for the first time - just hours after his partner, Kelly Piquet, gave birth to their daughter - in the all-new Red Bull RB21. But Russell responded by climbing back to the top, with a time of 1:28.058 - again on the medium compound.

Somewhere around that time, Lando Norris had another unexpected incident, a sudden move by Esteban Ocon to get out of his way - which almost caused an accident if Norris hadn't reacted immediately.

In the final 15 minutes of the hour-long session, it was time for the qualifying simulations, which follow tonight, on the soft compound (C5). Piastri stopped the clock at 1:12.128, and there is a chance that Norris could have taken him down even further – as the Briton had a faster pass through the middle section of the track.

However, Norris never completed his lap as the red flags were raised, due to Olver Berman’s Haas ending up in the wall when the Briton lost control of its tail at the chicane at low speed. The young Briton is perfectly fine, and has apologised twice to his team over the radio.

Thus, Piastri remained at the top of the standings, three and a half tenths ahead of Charles Leclerc in the blue-red Ferrari SF-25 and still 74 millimetres ahead of Max Verstappen.

The two Williams followed, with Carlos Sainz almost a tenth behind Red Bull - on a track where the power of the Mercedes engine plays its part - on an encouraging day for their team. In contrast, Russell and Kimi Antonelli chose not to push at the end and remained in 7th and 9th place - ahead of Fernando Alonso who entered the top ten also with a Mercedes engine at the tail of his Aston Martin AMR25.

Similarly with Norris, the red flags at the end for Berman's accident also interrupted Lewis Hamilton's fast lap with the other Ferrari SF-25, so the Briton's 13th year is not representative.

*** O Πιάστρι ταχύτερος από τον Λεκλέρ στο FP1 του Μαϊάμι -Η κόκκινη σημαία διέκοψε τον γρήγορο γύρο του Νόρις

Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren έγραψε με άνεση τον πρώτο χρόνο στις πρώτες -και μοναδικές- ελεύθερες δοκιμές του GP του Μαϊάμι, αλλά η πρόωρη διακοπή τους λόγω του ήπιου ατυχήματος του Όλιβερ Μπέρμαν της Haas στο τέλος στέρησε από τον Λάντο Νόρις τον δικό του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα με την έτερη McLaren MCL39.

Στην ηλιόλουστη πόλη της Φλόριντα των ΗΠΑ το 6ο αγωνιστικό τριήμερο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 ξεκίνησε με τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών – καθώς τη θέση των δύο επόμενων έχουν πάρει το Sprint Qualifying (απόψε 2/05 στις 23:30) και ο αυριανός αγώνας Sprint (3/05, 19:00).

Στα πρώτα λεπτά ο Νόρις βγήκε στην πίστα για να ανακαλύψει, προς μεγάλη του έκπληξη, ότι ένας μηχανικός είχε ξεχάσει ένα εργαλείο στο κόκπιτ που εν δυνάμει θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο, αν βρισκόταν στο χώρο των πεντάλ της McLaren. “Όλα καταρρέουν”, είπε ο Βρετανός στο μηχανικό του, Ουίλ Τζόζεφ.

Αρχικά -με τις σκληρότερες γόμες- ταχύτερα, με διαφορά, ήταν τα μονοθέσια των Mercedes, Williams και McLaren, που έχουν ένα κοινό: και τα έξι χρησιμοποιούν μονάδες ισχύος της Mercedes HPP – και αυτό το τριήμερο σε όλα τοποθετήθηκε μια φρέσκια μονάδα με μηδέν χιλιόμετρα.

Με τη μέση γόμα στο πρώτο ημίωρο αρχικά στην κορυφή ανέβηκε ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16, αν και παραπονέθηκε ότι το σύστημα διεύθυνσης ήταν πολύ βαρύ και το μονοθέσιό του είχε ασυνήθιστη συμπεριφορά.

Έπειτα, τον πρώτο χρόνο έγραψε ο Μαξ Φερστάπεν -λίγες ώρες αφότου η σύντροφός του, Κέλι Πικέ, έφερε στον κόσμο την κόρη τους- με την αναβαθμισμένη με ολοκαίνουριο δάπεδο Red Bull RB21. Αλλά ο Ράσελ απάντησε ανεβαίνοντας ξανά στην κορυφή, με χρόνο 1:28.058 – πάντα με τη μέση γόμα.

Κάπου τότε ο Λάντο Νόρις είχε άλλο ένα απρόοπτο, μια ξαφνική κίνηση του Εστεμπάν Οκόν να βγει από το δρόμο του – που παραλίγο να προκαλέσει ένα ατύχημα, αν ο Νόρις δεν αντιδρούσε άμεσα.

Στο τελευταίο 15λεπτο της ωριαίας διαδικασίας ήρθε η ώρα για τις προσομοιώσεις των κατατακτήριων, που ακολουθούν απόψε, με τη μαλακή γόμα (C5). Ο Πιάστρι σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:12.128, και υπάρχει περίπτωση ο Νόρις να τον κατέβαζε κι άλλο – καθώς ο Βρετανός είχε ταχύτερο πέρασμα από το μεσαίο τμήμα της πίστας.

Ωστόσο, ο Νόρις δεν ολοκλήρωσε ποτέ το γύρο του διότι κυμάτισαν οι κόκκινες σημαίες, λόγω της Haas του Όλβερ Μπέρμαν που κατέληξε στον τοίχο όταν ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο της ουράς της στο σικέιν, με χαμηλή ταχύτητα. Ο νεαρός Βρετανός είναι απόλυτα καλά, και απολογήθηκε δις στην ομάδα του μέσω της ραδιοεπικοινωνίας.

Έτσι, ο Πιάστρι παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης, τριάμισι δέκατα εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ με την κυανέρυρθη Ferrari SF-25 και ακόμα 74 χιλιοστά από τον Μαξ Φερστάπεν.

Ακολούθησαν οι δύο Williams, με τον Καρλος Σάινθ σχεδόν ένα δέκατο πίσω από τη Red Bull -σε μια πίστα που η ισχύς του κινητήρα της Mercedes παίζει το ρόλο της- σε μια ενθαρρυντική μέρα για την ομάδα τους. Αντίθετα, οι Ράσελ και Κίμι Αντονέλι επέλεξαν να μην πιέσουν στο τέλος και έμειναν στην 7η και 9η θέση – εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο που μπήκε στη δεκάδα επίσης με κινητήρα της Mercedes στην ουρά της Aston Martin AMR25.

Αντίστοιχα με τον Νόρις, έτσι οι κόκκινες σημαίες στο τέλος για το ατύχημα του Μπέρμαν διέκοψαν και τον γρήγορο γύρο του Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari SF-25, συνεπώς ο 13ος χρόνος του Βρετανού δεν είναι αντιπροσωπευτικός.

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου