F1, Monaco: Norris withstood Leclerc's pressure and returned to winning ways
Lando Norris with McLaren won the slightly "naive" Monaco GP, ahead of local hero Charles Leclerc - Oscar Piastri was third.
The Monaco Grand Prix was the 8th race of the Formula 1 World Championship this year - and certainly one of the strangest we have seen on the streets of Monte Carlo. The new regulation for the mandatory two pit stops "shuffled the deck" and for most of the race the finishing order was anything but a given.
However, in the end the top four finished exactly in the order they started, with poleman Lando Norris celebrating his second victory of the year - and first in Monaco - and returning to the first step of the podium. It was a well-calculated result for the McLaren driver, who made all the right moves (with both drivers) to secure this victory.
The reborn home team Charles Leclerc in Ferrari took second place, showing that he probably had the speed to claim victory. The Monegasque was particularly disappointed not to take pole on Saturday and he knew why – if he had been on the grid, the result could have been different.
The bittersweet feeling of second place
In the closing laps, Leclerc put Norris under suffocating pressure, but he was unable to get past to take the much-needed victory. That doesn’t change the fact that this was Leclerc’s second podium of the year.
Oscar Piastri with the other Mercedes had a patient race, played the team game correctly and was rewarded with 3rd place in the race, which keeps him in first place in the Drivers' Championship standings.
Max Verstappen followed a slightly different strategy than the other leaders, leaving the second pit stop for the end. This did not help him gain positions, but it gave him the luxury of not being threatened at any point in the race and finishing comfortably in 4th place.
For Lewis Hamilton, the race in Monaco started at a disadvantage, due to the 3-place penalty, however the Briton had the speed and Ferrari had the right strategy to finish in 5th place without risking or threatening.
The different strategies
Of the drivers who chose to make both pit stops very early in the race, Isaac Hajar and Racing Bulls calculated it best, with the Frenchman finishing in a very good 6th place. With a similar strategy, Esteban Ocon of Haas was 7th, ahead of Liam Lawson, who took his first points of the year. The Williams duo, with Alex Albon ahead of Carlos Sainz, completed the top 10.
The unusual strategies also brought very large differences. Only the first 5 drivers finished on the same lap, while from 9th place and below they had a difference of two laps from the winner.
The championship continues without interruption, with the Spanish GP in Barcelona coming next weekend (30/5 – 1/6).
Results
*** F1, Μονακό: Ο Νόρις άντεξε στην πίεση του Λεκλέρ και επέστρεψε στις νίκες
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren νίκησε στο λίγο «παλαβό» GP Μονακό, μπροστά από τον τοπικό ήρωα Σαρλ Λεκλέρ - τρίτος ο Όσκαρ Πιάστρι.
Το Grand Prix Μονακό ήταν ο 8ος φετινός αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 – και σίγουρα ένας από τους πιο παράξενους που έχουμε δει στους δρόμους του Μόντε Κάρλο. Ο νέος κανονισμός για τα υποχρεωτικά δύο pit stop «ανακάτεψε την τράπουλα» και στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα η σειρά τερματισμού ήταν κάθε άλλο παρά δεδομένη.
Ωστόσο, τελικά οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν ακριβώς με τη σειρά που ξεκίνησαν, με τον poleman Λάντο Νόρις να πανηγυρίζει τη δεύτερη φετινή του νίκη -και πρώτη στο Μονακό- και να επιστρέφει στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ήταν ένα καλά υπολογισμένο αποτέλεσμα για τον οδηγό της McLaren, η οποία έκανε όλες τις σωστές κινήσεις (και με τους δύο οδηγούς της) για να εξασφαλίσει αυτήν τη νίκη.
Ο αναγεννημένος εντός έδρας Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari πήρε τη δεύτερη θέση, δείχνοντας ότι πιθανώς είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Μονεγάσκος ήταν ιδιαίτερα απογοητευμένος που δεν πήρε την pole το Σάββατο και ήξερε γιατί – αν βρισκόταν αυτός στην πρώτη θέση της εκκίνησης, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι διαφορετικό.
Η γλυκόπικρη αίσθηση της 2ης θέσης
Στους τελευταίους γύρους ο Λεκλέρ άσκησε ασφυκτική πίεση στον Νόρις, αλλά δεν κατάφερε να περάσει για να πάρει την πολυπόθητη νίκη. Αυτό, πάντως, δεν αλλάζει το γεγονός ότι αυτό ήταν το δεύτερο βάθρο του Λεκλέρ φέτος.
Ο Όσκαρ Πιάστρι με την άλλη Mercedes έκανε υπομονετικό αγώνα, έπαιξε σωστά το ομαδικό παιχνίδι και επιβραβεύτηκε με την 3η θέση στον αγώνα, που τον διατηρεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών.
Ο Μαξ Φερστάπεν ακολούθησε μια λίγο διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους πρωτοπόρους, αφήνοντας το δεύτερο pit stop για το τέλος. Αυτό δεν τον βοήθησε να κερδίσει θέσεις, ωστόσο του έδωσε την πολυτέλεια να μην απειληθεί ουσιαστικά σε κανένα σημείο του αγώνα και να τερματίσει με άνεση στην 4η θέση.
Για τον Λούις Χάμιλτον ο αγώνας στο Μονακό άρχισε με μειονέκτημα, λόγω της ποινής των 3 θέσεων, ωστόσο ο Βρετανός είχε την ταχύτητα και η Ferrari είχε την κατάλληλη στρατηγική για να τερματίσει στην 5η θέση χωρίς να κινδυνεύσει αλλά και χωρίς να απειλήσει.
Οι διαφορετικές στρατηγικές
Από τους οδηγούς που επέλεξαν να κάνουν και τα δύο pit stop πολύ νωρίς μέσα στον αγώνα, ο Ισάκ Χατζάρ και η Racing Bulls τα υπολόγισαν καλύτερα, με τον Γάλλο να τερματίζει στην πολύ καλή 6η θέση. Με παρόμοια στρατηγική, ο Εστεμπάν Οκόν της Haas ήταν 7ος, μπροστά από τον Λίαμ Λόσον, που πήρε τους πρώτους φετινούς του βαθμούς. Το δίδυμο της Williams, με τον Άλεξ Άλμπον μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ, συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη 10άδα.
Οι ασυνήθιστες στρατηγικές έφεραν και πολύ μεγάλες διαφορές. Μόνο οι πρώτοι 5 οδηγοί τερμάτισαν στον ίδιο γύρο, ενώ από την 9η θέση και κάτω είχαν διαφορά δύο γύρων από τον νικητή.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται χωρίς διακοπή, με το GP Ισπανίας στη Βαρκελώνη να έρχεται το επόμενο Σαββατοκύριακο (30/5 – 1/6).
Αποτελέσματα
Πηγή: Gazzetta.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου