ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Δευτέρα 18 Μαΐου 2026

Στην Τουρκία η εθνική ομάδα του Ιράν για προετοιμασία

Iran's national team arrives in Turkey for training

The Iranian national team arrived in Turkey on Monday afternoon to prepare for the 2026 World Cup in North America, amid the ongoing conflict between Tehran and Washington.

The team, consisting of 22 players and the coaching staff according to the Iranian Tasnim news agency, had departed Tehran earlier in the morning.

Iran's participation in the World Cup has been shrouded in uncertainty since the US-Israeli offensive that began in late February against the Islamic Republic, which sparked the war in the Middle East.

While a ceasefire on April 8 ended the fighting, negotiations aimed at reaching a lasting agreement have stalled and visas have yet to be issued to the team, Iranian Football Federation President Mehdi Taj said on Thursday, as Tehran seeks guarantees.

The players are expected to use their presence in Turkey to complete the necessary procedures for entry into the United States, which is co-hosting the World Cup with Canada and Mexico (June 11-July 19).

In Antalya, Iran hopes to play two friendly matches although only one has been confirmed so far, against Gambia, scheduled for May 29.

Having qualified for their fourth consecutive World Cup finals, Iran will set up their training base in Tucson, Arizona, where the team is expected to arrive on June 5.

This comes ten days before their opening match on June 15 in Los Angeles against New Zealand. The team will then face Belgium on June 21 before concluding their group stage against Egypt on June 26 in Seattle, also on American soil.

While the players were cheered by crowds at a ceremony last week in Tehran, some in the capital are openly expressing their hostility.

“It is the team of the Islamic Republic and, in the minds of many, it will remain the most hated in history,” says Sepehr, a 19-year-old student who was interviewed by an AFP journalist based in Paris as a widespread protest movement shook Iran in January.

Mehrsad, a 35-year-old employee, is surprised that the players chanted “Death to America” a few days ago in Engelab (Revolution) Square, in the heart of Tehran, before departing for the United States for the World Cup.

He says he has “no desire whatsoever to watch the games, except to see them lose,” describing “a gap between the people and the players,” while acknowledging that they too “must be under enormous pressure.”

Tehran and Washington have not had diplomatic relations since the 1980 hostage crisis at the US embassy. And Donald Trump issued further threats on Sunday, saying that “there will be nothing left” of Iran if a deal is not reached quickly.

But on the football front, he has shown that he is open to the participation of the Iranian team. “I think we should let them play,” the US president said in late April. FIFA, for its part, has insisted for weeks that the team will take part in the tournament in the United States.

Its secretary general, Matthias Grafström, described a meeting held in Istanbul on Saturday with the Iranian Football Federation to guarantee Iran’s participation as “very constructive.” “We are working closely together and look forward to welcoming the Islamic Republic of Iran to the World Cup,” he added.

In a notable development: star Iranian striker Sardar Azmoun, who has scored 57 goals for the national team, was not selected for the tournament. The former Bayer Leverkusen and Roma player, who has supported anti-government protesters in the past, was recently accused of “treason” by Iranian state media.

This came after a photo of him with the Emir of Dubai, in the United Arab Emirates where he plays and resides, was published in March. Coach Amir Galenouei defended his decision, swearing “before God that nothing but technical criteria” influenced his selection.

*** Στην Τουρκία η εθνική ομάδα του Ιράν για προετοιμασία

Η Εθνική ομάδα του Ιράν έφτασε στην Τουρκία το απόγευμα της Δευτέρας για να προετοιμαστεί για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026, στη Βόρεια Αμερική, εν μέσω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης μεταξύ Τεχεράνης και Ουάσινγκτον.

Η ομάδα, που αποτελείται από 22 παίκτες και το προπονητικό επιτελείο σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, είχε αναχωρήσει από την Τεχεράνη νωρίτερα το πρωί.

Η συμμετοχή του Ιράν στο Παγκόσμιο Κύπελλο καλύπτεται από αβεβαιότητα μετά την αμερικανο-ισραηλινή επίθεση που ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου κατά της Ισλαμικής Δημοκρατίας, η οποία πυροδότησε τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.

Ενώ η εκεχειρία στις 8 Απριλίου έθεσε τέλος στις μάχες, οι διαπραγματεύσεις που αποσκοπούσαν στην επίτευξη μιας διαρκούς συμφωνίας έχουν βαλτώσει και οι βίζες δεν έχουν ακόμη εκδοθεί στην ομάδα, δήλωσε ο πρόεδρος της Ιρανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου Μεχντί Τατζ την Πέμπτη, καθώς η Τεχεράνη επιδιώκει εγγυήσεις.

Οι παίκτες αναμένεται να εκμεταλλευτούν την παρουσία τους στην Τουρκία για να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες διαδικασίες για την είσοδό τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες συνδιοργανώνουν το Παγκόσμιο Κύπελλο με τον Καναδά και το Μεξικό (11 Ιουνίου - 19 Ιουλίου).

Στην Αττάλεια, το Ιράν ελπίζει να παίξει δύο φιλικούς αγώνες αν και μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί μόνο ο ένας, εναντίον της Γκάμπια, που έχει προγραμματιστεί για τις 29 Μαΐου.

Έχοντας προκριθεί για την τέταρτη συνεχόμενη τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου, το Ιράν θα εγκαταστήσει την προπονητική βάση του στο Τούσον της Αριζόνα, όπου η ομάδα αναμένεται να φτάσει στις 5 Ιουνίου. 

Αυτό συμβαίνει δέκα ημέρες πριν από τον εναρκτήριο αγώνα του στις 15 Ιουνίου στο Λος Άντζελες εναντίον της Νέας Ζηλανδίας. Η ομάδα θα αντιμετωπίσει στη συνέχεια το Βέλγιο στις 21 Ιουνίου, πριν ολοκληρώσει τη φάση των ομίλων της εναντίον της Αιγύπτου στις 26 Ιουνίου στο Σιάτλ, ακόμα σε αμερικανικό έδαφος.

Ενώ οι παίκτες επευφημήθηκαν από τα πλήθη σε μια τελετή την περασμένη εβδομάδα στην Τεχεράνη, κάποιοι στην πρωτεύουσα εκφράζουν ανοιχτά την εχθρότητά τους.

«Είναι η ομάδα της Ισλαμικής Δημοκρατίας και, στο μυαλό πολλών, θα παραμείνει η πιο μισητή στην ιστορία», λέει ο Σεπέχρ, ένας 19χρονος φοιτητής που έδωσε συνέντευξη σε δημοσιογράφο του AFP με έδρα το Παρίσι, καθώς ένα εκτεταμένο κίνημα διαμαρτυρίας συγκλόνισε το Ιράν τον Ιανουάριο. 

Ο Μεχρσάντ, ένας 35χρονος υπάλληλος, εκπλήσσεται που οι παίκτες φώναξαν «Θάνατος στην Αμερική» πριν από λίγες ημέρες στην πλατεία Ενγκελάμπ (Επανάστασης), στην καρδιά της Τεχεράνης, πριν αναχωρήσουν για τις Ηνωμένες Πολιτείες για το Παγκόσμιο Κύπελλο. 

Λέει ότι «δεν έχει καμία απολύτως επιθυμία να παρακολουθήσει τους αγώνες, εκτός από το να τους δει να χάνουν», περιγράφοντας «ένα χάσμα μεταξύ του λαού και των παικτών», ενώ αναγνωρίζει ότι και αυτοί «πρέπει να βρίσκονται υπό τεράστια πίεση».

Η Τεχεράνη και η Ουάσινγκτον δεν διατηρούν διπλωματικές σχέσεις από το 1980, μετά την κρίση ομηρίας στην αμερικανική πρεσβεία. Και ο Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε περαιτέρω απειλές την Κυριακή, δηλώνοντας ότι «τίποτα δεν θα μείνει» από το Ιράν εάν δεν επιτευχθεί γρήγορα συμφωνία.

Αλλά στο μέτωπο του ποδοσφαίρου, έχει δείξει ότι είναι ανοιχτός στη συμμετοχή της ιρανικής ομάδας. «Νομίζω ότι πρέπει να τους αφήσουμε να παίξουν», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος στα τέλη Απριλίου. Από την πλευρά της, η FIFA επιμένει εδώ και εβδομάδες ότι η ομάδα θα συμμετάσχει στο τουρνουά στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο γενικός γραμματέας της, Ματίας Γκράφστρεμ, χαρακτήρισε «πολύ εποικοδομητική» μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Κωνσταντινούπολη με την Ιρανική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, για να εγγυηθεί τη συμμετοχή του Ιράν. «Συνεργαζόμαστε στενά και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν στο Παγκόσμιο Κύπελλο», πρόσθεσε. 

Μια αξιοσημείωτη εξέλιξη: ο σταρ Ιρανός επιθετικός Σαρντάρ Αζμούν, ο οποίος έχει σκοράρει 57 γκολ για την Εθνική ομάδα, δεν επιλέχθηκε για τη διοργάνωση. Ο πρώην παίκτης της Μπάγερ Λεβερκούζεν και της Ρόμα, ο οποίος έχει υποστηρίξει αντικυβερνητικούς διαδηλωτές στο παρελθόν, κατηγορήθηκε πρόσφατα για «προδοσία» από τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Αυτό συνέβη μετά τη δημοσίευση φωτογραφίας του μαζί με τον Εμίρη του Ντουμπάι, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όπου παίζει και διαμένει, τον Μάρτιο. Ο προπονητής Αμίρ Γκαλενοεΐ υπερασπίστηκε την απόφασή του, ορκιζόμενος «ενώπιον του Θεού ότι τίποτα άλλο παρά τεχνικά κριτήρια» δεν επηρέασαν την επιλογή του.

Πηγή: SDNA.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου