ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

GP Βελγίου: Ο Πιάστρι προσπέρασε τον Νόρις και πήρε τη νίκη στο Σπα

Belgian GP: Piastre overtakes Norris to win at Spa

The Australian McLaren driver scored his 6th Formula 1 win of the year and took another step towards the world title.

With McLaren's usual 1-2 finish this season, the Belgian Grand Prix concluded. Unlike the previous two races in which Lando Norris won, Oscar Piastre took the chequered flag first at Spa.

The Australian scored his 6th win of the year and increased his lead over his teammate to 16 points. Together with them on the podium was Ferrari's Charles Leclerc, who withstood the pressure of Max Verstappen during the early laps.

The race started 80 minutes late, due to heavy rain falling in the Spa area.

How the Belgian Grand Prix unfolded

The formation lap was behind the safety car, with the cars on intermediate tyres. However, as visibility was limited, Race Direction raised the red flag and the 20 drivers returned to the pit lane.

Finally, after an 80-minute wait, at 5:20 pm, the cars returned to the track and completed four laps behind the safety car. When it left, Piastri immediately attacked Norris and passed him on the Kemmel Straight to take the lead.

At the same time, Hamilton made one overtake after another, moving up to 13th place by lap 10.

Further up, Verstappen's task was more difficult, as Leclerc was fiercely defending 3rd place. The Monegasque was complaining about the wear on his tires, while the duo of Piastri and Norris had already created an 8-second gap.

On lap 12, Hamilton and several other drivers pitted for slick, medium-compound tires. Piastri and Leclerc followed shortly after, with Norris staying out.

On lap 14, Norris pitted, but followed a different strategy, with hard-compound tires. When he returned to the track, he was 8 seconds behind his teammate, as his pit stop was slow. The Briton from McLaren was the only one on the track with hard-compound tires.

The race was going very well for Hamilton, who was 7th behind Albon. Further ahead, Russell was chasing Verstappen in 4th.

Halfway through the race, Piastri's mechanic asked him if he thought he could make it to the end of the race with the same set of tires, with the Australian answering that he was starting to notice wear on his car's tires.

Trying to get closer to Piastri, Norris did not avoid some mistakes that increased the gap between them again.

In the top ten drivers, the gaps had opened up, so the interest had turned to the battle for 11th place. Gasly, Tsunoda, Berman, Alonso and Antonelli had formed a small "train".

A front wheel lock by Leclerc resulted in Verstappen closing in on second. However, nothing changed until the end of the race. The presence of Hamilton, who finished in 7th place, was positive.

Next race of the season is the Hungarian Grand Prix, the three-day event from August 1-3.

*** GP Βελγίου: Ο Πιάστρι προσπέρασε τον Νόρις και πήρε τη νίκη στο Σπα

Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren σημείωσε την 6η φετινή του νίκη στη Formula 1 και έκανε ένα ακόμα βήμα προς τον παγκόσμιο τίτλο.

Με το σύνηθες τη φετινή σεζόν 1-2 της McLaren, ολοκληρώθηκε το Grand Prix Βελγίου. Σε αντίθεση με τους δύο προηγούμενους αγώνες στους οποίους νίκησε ο Λάντο Νόρις, στο Σπα πρώτος είδε την καρό σημαία ο Όσκαρ Πιάστρι.

Ο Αυστραλός σημείωσε την 6η φετινή του νίκη και αύξησε στους 16 βαθμούς το προβάδισμα έναντι του teammate του. Μαζί τους στο βάθρο ανέβηκε ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, ο οποίος άντεξε στην πίεση του Μαξ Φερστάπεν κατά τους πρώτους γύρους.

O αγώνας άρχισε με 80 λεπτά καθυστέρηση, λόγω της δυνατής βροχής που έπεφτε στην περιοχή του Σπα.

Πώς εξελίχθηκε το Grand Prix Βελγίου

Ο γύρος σχηματισμού έγινε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τα μονοθέσια να φορούν ενδιάμεσα ελαστικά. Καθώς όμως η ορατότητα ήταν περιορισμένη, η Διεύθυνση Αγώνα έβγαλε κόκκινη σημαία και οι 20 οδηγοί επέστρεψαν στο pit lane.

Τελικά μετά από αναμονή 80 λεπτών, στις 5:20 μ.μ. τα μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα και έκαναν τέσσερις γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν αυτό αποχώρησε, ο Πιάστρι επιτέθηκε αμέσως στον Νόρις και τον πέρασε στην ευθεία Κέμελ για να πάρει την πρωτοπορία.

Την ίδια ώρα ο Χάμιλτον έκανε την μία προσπέραση μετά την άλλη, ανεβαίνοντας στη 13η θέση έως τον 10ο γύρο.

Πιο μπροστά, το έργο του Φερστάπεν ήταν πιο δύσκολο, καθώς ο Λεκλέρ αμυνόταν σκληρά για την 3η θέση. Ο Μονεγάσκος παραπονιόταν για την φθορά στα ελαστικά του, ενώ το δίδυμο Πιάστρι - Νόρις είχε ήδη δημιουργήσει διαφορά 8 δευτερολέπτων.

Στο 12ο γύρο ο Χάμιλτον και αρκετοί ακόμα οδηγοί μπήκαν στα pits για σλικ ελαστικά, μέσης γόμας. Αμέσως μετά ακολούθησαν ο Πιάστρι και ο Λεκλέρ, με τον Νόρις να μένει έξω.

Στον 14ο γύρο έκανε pit o Νόρις, όμως ακολούθησε άλλη στρατηγική, με ελαστικά σκληρής γόμας. Όταν επέστρεψε στην πίστα ήταν στα 8 δλ. πίσω από τον teammate του, καθώς το pit stop του ήταν αργό. O Βρετανός της McLaren ήταν ο μοναδικός στην πίστα με ελαστικά σκληρής γόμας.

Ο αγώνας κυλούσε πολύ καλά για τον Χάμιλτον, που ήταν 7ος πίσω από τον Άλμπον. Πιο μπροστά ο Ράσελ κυνηγούσε τον 4ο Φερστάπεν.

Στα μισά του αγώνα, ο μηχανικός του Πιάστρι τον ρώτησε αν κρίνει πως μπορεί να φθάσει έως το τέλος του αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών, με τον Αυστραλό να απαντά ότι έχει αρχίσει να εντοπίζει φθορά στα ελαστικά του μονοθεσίου του.

Προσπαθώντας να πλησιάσει τον Πιάστρι, ο Νόρις δεν απέφυγε κάποια λάθη που αύξαναν και πάλι την μεταξύ τους διαφορά.

Στην πρώτη δεκάδα οδηγών οι διαφορές είχαν ανοίξει, οπότε το ενδιαφέρον είχε στραφεί στην μάχη για την 11η θέση. Γκασλί, Τσουνόντα, Μπέρμαν, Αλόνσο και Αντονέλι είχαν σχηματίσει ένα μικρό «τρένο».

Ένα μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού από τον Λεκλέρ είχε ως αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να πλησιάσει στο δευτερόλεπτο. Όμως δεν άλλαξε κάτι έως το τέλος του αγώνα. Θετική η παρουσία του Χάμιλτον, που τερμάτισε στην 7η θέση.

Επόμενος αγώνας της σεζόν το Grand Prix Ουγγαρίας, το τριήμερο 1-3 Αυγούστου.

Πηγή: Gazzetta.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου