ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

O Οζιέ επικεφαλής στην Ιαπωνία μετά την πρώτη μέρα, πλήγμα τίτλου για τον Ροβάνπερα

Ogier leads in Japan after first day, title blow for Rovanpera

Sébastien Ogier leads Toyota's 1-2-3 at the top of Rally Japan after the first day of the race, ahead of Takamoto Katsuta and Elfyn Evans, while fellow title contender Kalle Rovanpera lost more than 5 minutes when his GR Yaris Rally1 broke its suspension at the barrier.

The three leaders of Rally Japan - the 13th and penultimate round of this year's WRC - are within just 10.2 seconds of each other after the first 7 Special Stages (and the first full leg) of the race.

As Elfyn Evans, Sébastien Ogier and Kalle Rovanpera are fighting for this year's drivers' title, things have taken a bad turn for the Finn. A crash into the barriers damaged the rear suspension of his GR Yaris, causing him to lose a lot of time.

Although he managed to continue until the service, he dropped to 23rd place, 5 minutes and 13 seconds behind Ogier. “Obviously we are disappointed, but we have to take what we can from here. That is our goal now,” commented Rovanpera.

Although Ogier admitted that he was not completely satisfied with the car’s behavior on the first stages, he quickly found a rhythm and moved up to the top of the times. His lead was temporarily lost to Katsuta, who won the third stage, but the Frenchman responded immediately on the fourth.

“It was a very intense morning and everything is very close,” commented Ogier. “I’m not pushing to the limit, I’m trying to find the right pace and feel with the car. A second difference to Elfin is nothing, and Takamoto is right behind us. We just have to keep going like that.”

Evans, consistently fast, set top three times on every stage and won the fourth. His only setback came on the second, when he had to slow down slightly to avoid a deer crossing the road. “I wasn’t too close, but I was coming in fifth gear and full throttle, and with a wall on one side and a barrier on the other, I didn’t want to take any chances. I didn’t know if it would stay in place,” the Welshman explained with a smile.

So while Toyota was completely dominating the morning loop, Hyundai was struggling on the narrow and technical asphalt sections. Adrien Fourmey was the fastest of its drivers, moving up to 4th, almost 14 seconds behind Evans, and admitted he doesn’t know why he has such a gap to Ott Tänak and Thierry Neuville.

Tänak, in last year’s i20 N, did not mention mechanical problems but admitted that “the car needs a lot of work”. He finished the first day more than a minute off the top. Thierry Neuville had even worse luck, finishing seventh and still half a minute behind, facing a transmission problem that left him with only two-wheel drive for moments.

“We had a lot of spinning, a possible differential issue, and on the last stage we basically only had front-wheel drive,” explained the Belgian. “We’ll change the transmission and then we’ll see.”

M-Sport Ford was also not spared the drama. Josh McErlin had a fall in SS3, but both he and his co-driver, Oiin Tracy, are fine and were taken to hospital as a precaution for tests. His counterpart, Grégoire Munster, continued with difficulty, holding on to eighth place (+1:22.3), while the top ten was completed by WRC2 leaders Oliver Solberg and Alejandro Casón.

RALLY JAPAN 2025 – General Classification (after SS7)

*** O Οζιέ επικεφαλής στην Ιαπωνία μετά την πρώτη μέρα, πλήγμα τίτλου για τον Ροβάνπερα

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ηγείται του 1-2-3 της Toyota στην κορυφή του Ράλι Ιαπωνίας μετά την πρώτη μέρα του αγώνα, εμπρός από τους Τακαμότο Κατσούτα και Έλφυν Έβανς, ενώ ο έτερος διεκδικητής του τίτλου Κάλε Ροβάνπερα έχασε πάνω από 5 λεπτά σπάζοντας την ανάρτηση του δικού του GR Yaris Rally1 στη μπαριέρα.

Μέσα σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα βρίσκονται οι τρεις πρωτοπόροι του Ράλι Ιαπωνίας -13ου και προτελευταίου αγώνα του φετινού WRC- μετά τις πρώτες 7 Ειδικές Διαδρομές (και το πρώτο πλήρες σκέλος) του αγώνα.

Καθώς οι Έλφυν Έβανς, Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα διεκδικούν το φετινό τίτλο των οδηγών, για τον Φινλανδό τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή. Μια πρόσκρουση στις μπαριέρες προκάλεσε ζημιά στην πίσω ανάρτηση του GR Yaris, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο.

Αν και κατάφερε να συνεχίσει μέχρι το Σέρβις, έπεσε στην 23η θέση, 5 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Οζιέ. “Προφανώς είμαστε απογοητευμένοι, αλλά πρέπει να πάρουμε ό,τι μπορούμε από εδώ και πέρα. Αυτός είναι ο στόχος μας τώρα”, σχολίασε ο Ροβάνπερα.

Παρότι ο Οζιέ παραδέχθηκε πως δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις πρώτες Ειδικές, βρήκε γρήγορα ρυθμό και ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων. Το προβάδισμά του χάθηκε προσωρινά από τον Κατσούτα, ο οποίος κέρδισε την τρίτη ειδική, όμως ο Γάλλος απάντησε άμεσα στην τέταρτη.

“Ήταν ένα πολύ έντονο πρωινό και όλα είναι πολύ κοντά”, σχολίασε ο Οζιέ. “Δεν πιέζω στο όριο, προσπαθώ να βρω τον σωστό ρυθμό και την αίσθηση με το αυτοκίνητο. Ένα δευτερόλεπτο διαφορά με τον Έλφιν δεν είναι τίποτα, και ο Τακαμότο είναι ακριβώς πίσω μας. Πρέπει απλώς να συνεχίσουμε έτσι”.

Ο Έβανς, σταθερά ταχύς, σημείωσε χρόνους τριάδας σε κάθε Ειδική και κέρδισε την τέταρτη. Το μόνο του απρόοπτο ήρθε στη δεύτερη, όταν αναγκάστηκε να κόψει ελαφρώς ρυθμό για να αποφύγει ένα ελάφι που διέσχισε το δρόμο. “Δεν ήμουν πολύ κοντά, αλλά ερχόμουν με 5η ταχύτητα και τέρμα γκάζι, και με τοίχο από τη μία και μπαριέρα από την άλλη, δεν ήθελα να ρισκάρω. Δεν ήξερα αν θα μείνει στη θέση του”, εξήγησε ο Ουαλός χαμογελόντας.

Την ώρα λοιπόν που η Toyota κυριαρχούσε ολοκληρωτικά στο πρωινό loop, η Hyundai αντιμετώπιζε δυσκολίες στα στενά και τεχνικά ασφάλτινα κομμάτια. Ο Αντριέν Φουρμό ήταν ο ταχύτερος των οδηγών της, ανεβαίνοντας 4ος, με διαφορά σχεδόν 14 δευτ. Από τον Έβανς, και παραδέχθηκε ότι δεν ξέρει γιατί έχει τέτοια διαφορά από τους Οτ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ.

Ο Τάνακ, με το περσινό i20 N, δεν ανέφερε μηχανικά προβλήματα αλλά παραδέχθηκε πως “χρειάζεται αρκετή δουλειά το αυτοκίνητο”. Τερμάτισε την πρώτη μέρα πάνω από ένα λεπτό μακριά από την κορυφή. Ο Τιερί Νεβίλ είχε ακόμη χειρότερη τύχη, μένοντας έβδομος και ακόμα μισό λεπτό πίσω, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα μετάδοσης που του άφησε στιγμές με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.

“Είχαμε πολύ σπινάρισμα, πιθανό θέμα με το διαφορικό, και στην τελευταία ειδική είχαμε ουσιαστικά κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς”, εξήγησεο Βέλγος. “Θα αλλάξουμε τη μετάδοση και θα δούμε στη συνέχεια”.

Η M-Sport Ford δεν γλίτωσε κι αυτή τα δράματα. Ο Τζος ΜακΈρλιν είχε έξοδο στην ΕΔ3, αλλά τόσο εκείνος όσο και ο συνοδηγός του, Όιν Τρέισι, είναι καλά και μεταφέρθηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο για εξετάσεις. Ο ομόλογός του, Γκρεγκουάρ Μουνστέρ, συνέχισε με δυσκολία, κρατώντας την όγδοη θέση (+1:22.3), ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι πρωτοπόροι του WRC2, Όλιβερ Σόλμπεργκ και Αλεχάντρο Κασόν.

ΡΑΛΙ ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2025 – Γενική Κατάταξη (μετά την ΕΔ7)

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου