Oliver Solberg makes history in Estonia, leads WRC race for first time
Oliver Solberg made a dream return to the top Rally1 category of the WRC, this time with a factory Toyota, as he not only took his first stage win but also led the overall standings at the end of the first day of Rally Estonia – with a 12.4’’ lead over Hyundai’s Ott Tänak.
Oliver, son of legendary 2003 WRC world champion Petter Solberg and a star in the WRC2 category, made the most of the opportunity offered to him by Toyota to drive one of the factory GR Yaris Rally1 cars at Rally Estonia, the 8th round of this year’s WRC.
The way the Swede adapted to the car in such a short space of time (in fact, in just two days of testing), along with his co-driver Elliot Edmondson, was highly impressive. And his best response after his unspectacular season in the top category with Hyundai in 2022.
His adaptation was so good that Oliver was able to take full advantage of his favorable 8th place starting position on the Special Stages to finish the day at the top of the general classification – ahead of the experienced Ott Tänak, who is racing in front of his home crowd with clear intentions of a first double victory after the one at the Acropolis.
Visibly emotional, Solberg looked bewildered when he was informed that he had won a WRC Special Stage for the first time, in the second test of the day, while he added another victory in Special Stage 4 by the lunchtime Service.
He arrived there with a lead of 8.5 seconds over Tänak, but he did not let up on the three afternoon stages. He added a third fastest time on SS7, where he beat Hyundai’s Adrien Fourmeaux by 0.3 seconds, and closed the day with a spectacular pass on the asphalt Super Special Stage 8.
“Today was the best day of my life – leading the rally, winning stages and having this amazing feeling in the car,” the Swede said at the end of the day.
Tänak, who started second, did not have a problem-free day: the balance of his Hyundai i20 N Rally1 did not suit him, and this did not seem to improve on the afternoon stages. Although he won two stages, he was unable to close the gap on Solberg.
Thierry Neuville, also of Hyundai, improved his performance on the afternoon loop (having struggled with the Hankook gravel tyres in the morning). The champion was able to overtake Toyota's Kalle Rovanperä for third place, 14.2 seconds behind.
The Finn, a two-time world champion and three-time winner in Estonia, struggled to find a rhythm with the Hankooks until the end of the day – so much so that he explained that fourth place was the best he could achieve, and that "although the best starting position [on Saturday] will help, I think it will be another disappointment as always".

Fourmo, who started late on Friday, picked up the pace in the afternoon and climbed from seventh to fifth, setting the fastest time on SS6. Toyota’s Takamoto Katsuta dropped to sixth, ending the day with the fastest time on SS8, which he shared with Neville.
As for the leader of the standings, Toyota’s Elfin Evans, he had another difficult day – as in all gravel rallies he is forced to lose time opening the way. As a result, the Welshman remained in 7th place and 41.4 off the lead. However, his title rivals - Tänak and Rovanperä - are within striking distance, tomorrow when Evans will not have the disadvantage of first starting position in a total of 9 special stages of 125.75 kilometers.
*** Γράφει Ιστορία ο Όλιβερ Σόλμπεργκ στην Εσθονία, ηγείται για πρώτη φορά σε αγώνα του WRC
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έκανε ονειρική επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία Rally1 του WRC, αυτή τη φορά με την εργοστασιακή Toyota, καθώς όχι μόνο κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε Ειδική Διαδρομή αλλά ηγείται και στη γενική στο τέλος της πρώτης μέρας του Ράλι Εσθονίας – με διαφορά 12,4’’ από τον Όττ Τάνακ της Hyundai.
O Όλιβερ, γιος του θρυλικού παγκόσμιου πρωταθλητή του WRC το 2003 Πέτερ Σόλμπεργκ και πρωταγωνιστής στην κατηγορία WRC2, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ευκαιρία που του προσέφερε η Toyota να οδηγήσει ένα από τα εργοστασιακά GR Yaris Rally1 στο Ράλι Εσθονίας, 8ο γύρο του φετινού WRC.
Ο τρόπος που ο Σουηδός προσαρμόστηκε στο αυτοκίνητο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα (στην ουσία σε μόλις δύο ημέρες δοκιμών), μαζί με το συνοδηγό του Έλιοτ Έντμοντσον, ήταν άκρως εντυπωσιακός. Και η καλύτερή του απάντηση μετά την όχι θεαματική του σεζόν στην κορυφαία κατηγορία με τη Hyundai το 2022.
Η προσαρμογή του ήταν τόσο καλή που ο Όλιβερ ήταν σε θέση να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την βοήθεια της ευνοϊκής του 8ης θέσης εκκίνησης στις Ειδικές, για να ολοκληρώσει την ημέρα επικεφαλής της γενικής κατάταξης – εμπρός από τον πολύπειρο Οττ Τάνακ, που αγωνίζεται εμπρός στο κοινό της πατρίδας του με σαφείς βλέψεις για την πρώτη το νταμπλ νικών μετά από εκείνη στο Ακρόπολις.
Εμφανώς συγκινημένος, ο Σόλμπεργκ έδειχνε σαστισμένος όταν ενημερώθηκε ότι είχε κερδίσει για πρώτη φορά ΕΔ του WRC, στη δεύτερη δοκιμασία της ημέρας, ενώ πρόσθεσε άλλη μία νίκη στην ΕΔ4 μέχρι το μεσημεριανό Σέρβις.
Εκεί έφτασε με προβάδισμα 8,5 δευτερολέπτων από τον Τάνακ, αλλά δεν έκοψε καθόλου το ρυθμό του και στις τρεις απογευματινές Ειδικές. Έτσι, πρόσθεσε και μια τρίτη ταχύτερη επίδοση στην ΕΔ7, όπου κέρδισε τον Αντριέν Φουρμό της Hyundai κατά 0,3 δευτερόλεπτα, ενώ έκλεισε την ημέρα με θεαματικό πέρασμα από την ασφάλτινη Υπερειδική Διαδρομή 8.
“Σήμερα ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου – να ηγούμαι στο ράλι, να κερδίζω Ειδικές και να έχω αυτή την καταπληκτική αίσθηση στο αυτοκίνητο” δήλωσε στο τέλος της ημέρας ο Σουηδός.
Ο Τάνακ, που εκκινούσε δεύτερος, δεν είχε απροβλημάτιστη ημέρα: η ισορροπία του Hyundai i20 N Rally1 δεν του ταίριαζε, κι αυτό δεν φάνηκε να βελτιώνεται στις απογευματινές Ειδικές. Αν και κέρδισε δύο ΕΔ, δεν κατάφερε να κλείσει τη διαφορά από τον Σόλμπεργκ.
Ο Τιερί Νεβίλ, επίσης της Hyundai, αντιθέτως βελτίωσε την απόδοσή του στο απογευματινό loop (καθώς το πρωί δυσκολεύτηκε με τα χωμάτινα ελαστικά της Hankook). Έτσι, ο πρωταθλητής κατάφερε να προσπεράσει τον Κάλε Ροβάνπερα της Toyota για την τρίτη θέση, με διαφορά 14,2 δευτερολέπτων.
Ο Φινλανδός, δις παγκόσμιος πρωταθλητής και τρεις φορές νικητής στην Εσθονία, δυσκολεύτηκε μέχρι το τέλος της ημέρας να βρει ρυθμό με τα Hankook – τόσο που εξήγησε πως η τέταρτη θέση ήταν το καλύτερο που μπορούσε να πετύχει, καθώς και ότι “αν και η καλύτερη θέση εκκίνησης [το Σάββατο] θα βοηθήσει, νομίζω πως θα είναι άλλη μία απογοήτευση όπως πάντα”.

Ο Φουρμό, που ξεκίνησε αργά την Παρασκευή, ανέβασε ρυθμό το απόγευμα κι έτσι αναρριχήθηκε από την έβδομη στην πέμπτη θέση, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ6. Ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota υποχώρησε στην έκτη θέση, κλείνοντας την ημέρα με τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ8, τον οποίο μοιράστηκε με τον Νεβίλ.
Όσο για τον επικεφαλής της βαθμολογίας, Έλφιν Έβανς της Toyota, βίωσε άλλη μία δύσκολη ημέρα – όπως σε όλα τα χωμάτινα ράλι που αναγκάζεται να χάνει χρόνο ανοίγοντας το δρόμο. Έτσι, ο Ουαλός έμεινε στην 7η θέση και 41,4 μακριά από την κορυφή. Ωστόσο, οι αντίπαλοί του για τον τίτλο -Τάνακ και Ροβάνπερα- είναι σε απόσταση βολής, αύριο που ο Έβανς δεν θα έχει το μειονέκτημα της πρώτης θέσης εκκίνησης στις συνολικά 9 ΕΔ μήκους 125,75 χιλιομέτρων.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου