ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

Ράλι Ντακάρ: Μάχη κορυφής Σάινθ - Λεμπ μετά την πρώτη Ειδική

Dakar Rally: Battle of the top Saint - Lebb after the first Special

Two WRC legends Audi's Carlos Sainz and BRX's Sébastien Lebb were cut off from the competition at the top of the Dakar Rally during the first regular Special (1/01) of this year's race, as Al-Attiyah and Peterancel were almost 7 and 9 minutes down far away.

The first regular Special of the 2023 Dakar Rally covered 367 racing kilometers from Sea Camp on the Red Sea to the town of Aloula, and for the longest time it was led by Audi's Matthias Ekström, with his favorable starting position given to him by victory in Saturday's Prologue test.

Carlos Sainz started badly, to the point where he had dropped to 30th overall at the 37th kilometer, but during the Special he picked up his pace. He initially climbed to 4th place, until - despite being two minutes from the top - at the penultimate stage time control he climbed to the top, and won the 42nd stage of his Dakar career. And all this under the watchful eye of his son Carlos Sainz Jr., Ferrari F1 driver, who visited the race camp today.

In the last 90 kilometers, Leb also increased his pace, with the Hunter of the BRX team. The Frenchman was within striking distance of Ekstrom all the way, but ended up some 23 seconds behind Saint at the finish. Thus Saind took the overall lead, 10 seconds ahead of Lamb.

Ekstrom finished the Special 33 seconds behind Saint, in third, but was then handed a 15-minute penalty - which dropped him to 13th overall. As a result, Saudi Arabia's Yazid Al Razi, the Overdrive driver who was faster in his Toyota Hilux than the factory Toyota Gazoo drivers, went third overall.

Guerlain Ciccheri remained similarly fast, with a Hunter buggy from GCK Motorsport. Al Razi and Ciccheri are close in 3rd and 4th overall, two minutes off the leaders. As for last year's winner, Nasser Al-Attiyah, he never managed to get up to his familiar pace in this Special, as a result of which he lost more than 7 minutes and dropped to 6th place overall.

Things went worse for Daxar multiple winner Stéphane Peterancell, with the third Audi RS Q e-tron. The Frenchman was among the leaders at the first checkpoints of the Special and climbed as high as 3rd, but lost a lot of time around the halfway mark, dropping him to 8th overall, 8:51 minutes away.

In the motorcycle battle, the big news of the day was the departure of Sam Sunderland from GasGas. The best time of this first regular test was recorded by the American Ricky Brubeck of Honda, with 19 and 39 seconds difference respectively from Kevin Benavides and Toby Price of KTM.

*** Ράλι Ντακάρ: Μάχη κορυφής Σάινθ - Λεμπ μετά την πρώτη Ειδική

Οι δύο θρύλοι του WRC Κάρλος Σάινθ της Audi και Σεμπαστιάν Λεμπ της BRX αποκόπηκαν από τον ανταγωνισμό στην κορυφή του Ράλι Ντακάρ κατά την πρώτη κανονική Ειδική (1/01) του φετινού αγώνα, καθώς οι Αλ-Ατίγια και Πετερανσέλ έμειναν σχεδόν 7 και 9 λεπτά μακριά.

Η πρώτη κανονική Ειδική του Ράλι Ντακάρ 2023 περιλάμβανε 367 αγωνιστικά χιλιόμετρα από τον καταυλισμό Sea Camp στην Ερυθρά Θάλασσα προς την πόλη Αλούλα, και στη μεγαλύτερη διάρκειά της επικεφαλής ήταν ο Ματίας Έκστρομ της Audi, με την ευνοϊκή του θέση εκκίνησης που του χάρισε η νίκη στη δοκιμασία Prologue του Σαββάτου.

Ο Κάρλος Σάινθ ξεκίνησε άσχημα, σε σημείο που είχε πέσει στην 30ή θέση της γενικής στο 37ο χιλιόμετρο, αλλά στην πορεία της Ειδικής ανέβασε το ρυθμό του. Αρχικά ανέβηκε στην 4η θέση, ώσπου -παρότι απείχε δύο λεπτά από την κορυφή- στο προτελευταίο σημείο ελέγχου χρόνου της Ειδικής ανέβηκε στην κορυφή, και κέρδισε την 42η Ειδική της καριέρας του στο Ντακάρ. Κι όλα αυτά υπό το βλέμμα του υιού Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, οδηγού της Ferrari F1, που επισκέφτηκε σήμερα τον καταυλισμό του αγώνα.

Στα τελευταία 90 χιλιόμετρα παράλληλα ανέβασε το ρυθμό του και ο Λεμπ, με το Hunter της ομάδας BRX. Ο Γάλλος βρισκόταν σε όλη τη διαδρομή σε κοντινή απόσταση από τον Έκστρομ, αλλά εντέλει έμεινε περίπου 23 δευτερόλεπτα πίσω από τον Σάινθ στον τερματισμό. Έτσι, ο Σάινθ απέκτησε το προβάδισμα της γενικής, με διαφορά 10 δευτερολέπτων από τον Λεμπ.

O Έκστρομ τερμάτισε την Ειδική 33 δευτερόλεπτα πίσω από τον Σάινθ, στην τρίτη θέση, αλλά στη συνέχεια δέχθηκε ποινή 15 λεπτών - που τον έριξε 13ο στη γενική κατάταξη. Κατά συνέπεια, τρίτος στη γενική ανέβηκε ο Σαουδάραβας Γιαζιντ Αλ Ράζι, ο ιδιώτης της Overdrive που ήταν ταχύτερος με το Toyota Hilux του από τους εργοστασιακούς οδηγούς της Toyota Gazoo.

Αντίστοιχα ταχύτατος παρέμεινε ο Γκερλέν Τσιτσερί, με ένα Hunter buggy της GCK Motorsport. Ο Αλ Ράζι και ο Τσιτσερί βρίσκονται κοντά στην 3η και 4η θέση της γενικής, δύο λεπτά μακριά από τους πρωτοπόρους. Όσο για τον περσινό νικητή, Νάσερ Αλ-Ατίγια, ποτέ σε αυτή την Ειδική δεν κατάφερε να ανέβει στο γνωστό ρυθμό του, με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 7 λεπτά και να πέσει την 6η θέση της γενικής.

Χειρότερα κύλησαν τα πράγματα για τον πολυνίκη του Νταξάρ Στεφάν Πετερανσέλ, με το τρίτο Audi RS Q e-tron. Ο Γάλλος ήταν ανάμεσα στους πρωτοπόρους στα πρώτα σημεία ελέγχου της Ειδικής και ανέβηκε μέχρι και στην 3η θέση, αλλά απώλεσε πολύ χρόνο περίπου στο μέσον της διαδρομής, με αποτέλεσμα να πέσει στην 8η της γενικής, 8:51 λεπτά μακριά.

Στη μάχη των μοτοσικλετών, η μεγάλη είδηση της ημέρας ήταν η εγκατάλειψη του Σαμ Σάντερλαντ της GasGas. Τον καλύτερο χρόνο της πρώτης αυτής κανονικής δοκιμασίας σημείωσε ο Αμερικανός Ρίκι Μπράμπεκ της Honda, με 19 και 39 δευτερόλεπτα διαφορά αντίστοιχα από τους Κέβιν Μπεναβίδες και Τόμπι Πράις της ΚΤΜ.

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου