F1: Comfortable victory for Piastri and McLaren dominance with a 1-2 in Barcelona
Oscar Piastri returned to winning ways with a first in the Spanish GP, Lando Norris and Charles Leclerc took the podium.
The Spanish Grand Prix at the Circuit de Catalunya was the ninth race of the Formula 1 World Championship this year and the fifth that Oscar Piastri won. The Australian McLaren driver has had a fantastic year this year and with his easy victory in Barcelona he took a small breather in the Drivers' Championship.
Piastri started from pole position, turned first and practically never looked back, executing his team's strategy and controlling the gap throughout the race.
Lando Norris completed the ideal afternoon for McLaren with a second place. The Briton temporarily lost his place at the start to Verstappen but quickly regained it, but he had no answers to Piastre's pace to claim victory.
A thrilling finish
The race became a "rodeo" for the latter as the Safety Car came out to remove Antonelli's Mercedes, which had stalled due to a mechanical problem. This cleared the differences and gave all the leaders a "free" tire change. The first two were not affected but there was a small mess behind them.
Charles Leclerc started the race from 7th place but had a small strategic advantage, which was the two fresh sets of medium tires. The Monegasque driver and Ferrari invested in this advantage and their strategy paid off, with Leclerc eventually finishing in 3rd place and taking an unexpected podium.
Verstappen Raging
Max Verstappen and Red Bull, aware of the McLaren's superior pace, tried an extreme three-stop strategy, as opposed to the two that the others made. It was a commendable effort, and Verstappen executed it as best he could, but after the Safety Car the Dutchman had only one set of hard tyres and was left exposed to Leclerc, losing third place. He then lost much more, as in his battle with Russell he collided with the Briton and received a 10” penalty, which sent him to 10th place.
George Russell had a good starting position but on the very first lap he saw both Ferraris overtake him. In the end, with his strategy and speed, he managed to pass one and finish in 4th place after Verstappen’s penalty.
Ferrari’s strategy may have been very good for Leclerc, but the same cannot be said for Lewis Hamilton, who lost one place from the one he had at the start and finished 6th.
Alonso in the points
The biggest “surprise” of the race was Nico Hulkenberg’s 5th place in the not very competitive Sauber. A very good race for Isak Hajar of Racing Bulls who took 7th place, ahead of Pierre Gasly of Alpine. Fernando Alonso with Aston Martin took his first points of the year, finishing in 9th place and Max Verstappen completed the top 10 after the penalty.
After a demanding triple header, the F1 championship will take a short - but very welcome - break and the next race will be, in two weeks, the Canadian GP on 3 days 13-15 June.
Results 
*** F1: Άνετη νίκη Πιάστρι και κυριαρχία McLaren με το 1-2 στη Βαρκελώνη
Ο Όσκαρ Πιάστρι επέστρεψε στις νίκες με την πρωτιά στο GP Ισπανίας, οι Λάντο Νόρις και Σαρλ Λεκλέρ ανέβηκαν στο βάθρο.
Το Grand Prix Ισπανίας στο Circuit de Catalunya ήταν ο ένατος φετινός αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και ο πέμπτος που είχε για νικητή τον Όσκαρ Πιάστρι. Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren φέτος κάνει εκπληκτική χρονιά και με την εύκολη νίκη του στη Βαρκελώνη πήρε μια μικρή βαθμολογική ανάσα στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Ο Πιάστρι ξεκίνησε από την pole position, έστριψε πρώτος και ουσιαστικά δεν ξανακοίταξε πίσω, εκτελώντας τη στρατηγική της ομάδας του και ελέγχοντας τη διαφορά σε όλο το μήκος του αγώνα.
Το ιδανικό απόγευμα για τη McLaren συμπλήρωσε ο Λάντο Νόρις με τη δεύτερη θέση. Ο Βρετανός έχασε τη θέση του προσωρινά στην εκκίνηση από τον Φερστάπεν αλλά σχετικά γρήγορα την πήρε πίσω, δεν είχε όμως απαντήσεις στο ρυθμό του Πιάστρι για να διεκδικήσει τη νίκη.
Συναρπαστικό τέλος
Ο αγώνας έγινε «ροντέο» στους τελευταίους καθώς το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε για να απομακρυνθεί η Mercedes του Αντονέλι, όταν ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικού προβλήματος. Αυτό μηδένισε τις διαφορές και έδωσε σε όλους τους πρωτοπόρους να κάνουν μια «δωρεάν» αλλαγή ελαστικών. Οι δύο πρώτοι δεν επηρεάστηκαν αλλά πίσω τους έγινε ένας μικρός χαμός.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ξεκίνησε τον αγώνα από την 7η θέση αλλά είχε ένα μικρό στρατηγικό πλεονέκτημα, που ήταν τα δύο φρέσκα σετ μεσαίων ελαστικών. Ο Μονεγάσκος οδηγός και η Ferrari επένδυσαν σε αυτό το πλεονέκτημα και η στρατηγική τους απέδωσε, με τον Λεκλέρ να τερματίζει τελικά στην 3η θέση και να παίρνει ένα ανέλπιστο βάθρο.
Μαινόμενος Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull, γνωρίζοντας τον ανώτερο ρυθμό των McLaren, δοκίμασαν μια ακραία στρατηγική τριών pit stop, σε αντίθεση με τα δύο που έκαναν οι υπόλοιποι. Ήταν αξιέπαινη προσπάθεια, και ο Φερστάπεν την εκτέλεσε όσο καλύτερα μπορούσε αλλά μετά το Αυτοκίντο Ασφαείας ο Ολλανδός είχε μόνο ένα σετ σκληρής γόμας και έμεινε εκτεθειμένος στον Λεκλέρ, χάνοντας έτσι την 3η θέση. Στη συνέχεια έχασε πολύ περισσότερα, καθώς στη μάχη του με τον Ράσελ συγκρούστηκε με τον Βρετανό και πήρε ποινή 10”, που τον έστειλε στη 10η θέση.
Ο Τζορτζ Ράσελ είχε καλή θέση στην εκκίνηση αλλά στον πρώτο κιόλας γύρο είδε και τις δύο Ferrari να τον προσπερνούν. Στο τέλος με τη στρατηγική και την ταχύτητά του κατάφερε να περάσει τη μία και να τερματίσει στην 4η θέση μετά την ποινή του Φερστάπεν.
Η στρατηγική της Ferrari μπορεί να ήταν πολύ καλή για τον Λεκλέρ, δεν μπορεί όμως να ειπωθεί το ίδιο για τον Λούις Χάμιλτον, που έχασε μία θέση από εκείνη που είχε στην εκκίνηση και τερμάτισε 6ος.
Ο Αλόνσο στους βαθμούς
Η μεγαλύτερη «έκπληξη» του αγώνα ήταν η 5η θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ με την όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστική Sauber. Πολύ καλός αγώνας για τον Ισάκ Χατζάρ της Racing Bulls που πήρε την 7η θέση, μπροστά από τον Πιέρ Γκασλί της Alpine. Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin πήρε τους πρώτους φετινούς του βαθμούς, τερματίζοντας στην 9η θέση και τη 10άδα συμπλήρωσε ο Μαξ Φερστάπεν μετά την ποινή.
Έπειτα από ένα απαιτητικό triple header, το πρωτάθλημα της F1 θα κάνει ένα μικρό -αλλά πολύ ευπρόσδεκτο- διάλειμμα και ο επόμενος αγώνας θα είναι, σε δύο εβδομάδες, το GP Καναδά το 3ήμερο 13-15 Ιουνίου.
Αποτελέσματα 
Πηγή: Gazzetta.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου