ΓΑΙΑ ΕΝ ΕΛΕΙ

Αθλητικά Νέα επί το πλείστον και άλλα τυχόν θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Live Skcorer

Σάββατο 9 Αυγούστου 2025

Τι απαντά ο Φερστάπεν στις θεωρίες ότι οι Red Bull σχεδιάζονται ειδικά για εκείνον

What Verstappen has to say about the theories that Red Bulls are designed specifically for him

The disastrous failure of the drivers who are next to Max Verstappen - with the occasional exception of Sergio Perez - at Red Bull Racing in the last (many) years has given fuel to the theory that Milton Keynes designs its cars exclusively for the very specific driving requirements of the Dutchman. But what does the champion have to say about this?

“Designed for me? I don’t think that’s true,” Verstappen replied to a question posed to him by Sky Sports F1 after the Hungarian GP.

The 27-year-old was asked the same question last year, when Sergio Perez was struggling to bring the RB20 to his liking. And now he has been asked again if he is simply the one who, because of his apparent talent, can make Red Bull record top times.

“When people ask you ‘what is your driving style?’ I can’t say, because it’s about the ability to adapt to certain situations or what the car likes,” Verstappen said.

“What do I want? I want more grip. There are a lot of things you want, but some of them are not realistic. So I just adapt to the car that is given to me.

Over the course of the year, the team just applies upgrades to the car to make it faster, not to follow a certain balance direction or anything,” he added.

Verstappen has confirmed that his driving style requires a completely stable and absolutely precise front end, as he gains most of his time on corner entry – and loses time if the car shows understeer tendencies.

However, as he says, it can be changed and adapted according to the needs of the car and the track, as it is not always possible to have a “sharp” front end.

“It’s just the overall load, the overall grip, that you gain from the upgrades. If the car is a little bit more understeer, I have to adapt my driving to that. Or if it’s more oversteer, the same.

In some races you have more oversteer or understeer anyway. The balance is changing, it’s not always front-biased. On some tracks you can’t set it that way,” the Dutchman added.

Speaking on the same subject, and about Liam Lawson’s inability to adapt to the Red Bull RB21 earlier this year, then-RBR team principal Christian Horner had said: “The car is difficult to drive and Max is able to adapt to it.”

The Briton went on to say that as each Red Bull car evolves, Verstappen gets faster, while the driver next to him starts to struggle. This happened with Perez, and with Alex Albon and Pierre Gasly before the Mexican.

“At the start of ’22 we had a fairly stable car but with a lot of understeer, which Max obviously hates. In Spain we had an upgrade where we put a lot more grip up front and Max took a big step forward.

Checo [Perez] from that point on basically dropped in performance. So you have to produce the fastest car and you are guided by the information and the data that you have.

As a team, we don’t set out to build a car cut and sewn for one driver – you just work with the information that you get to produce the fastest car you can. That, obviously, has served us very well, with 122 wins,” Horner concluded.

*** Τι απαντά ο Φερστάπεν στις θεωρίες ότι οι Red Bull σχεδιάζονται ειδικά για εκείνον

Η παταγώδης αποτυχία των οδηγών που βρίσκονται δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν -με περιστασιακές εξαιρέσεις του Σέρτζιο Πέρεζ- στη Red Bull Racing τα τελευταία (πολλά) χρόνια ρίχνει “νερό στο μύλο” της θεωρίας ότι το Μίλτον Κινς σχεδιάζει τα μονοθέσιά του αποκλειστικά για τις πολύ ιδιαίτερες οδηγικές απαιτήσεις του Ολλανδού. Όμως τι απαντά ο πρωταθλητής σε αυτό;

“Σχεδιασμένα για μένα; Δεν νομίζω ότι αυτό είναι αλήθεια” αποκρίθηκε ο Φερστάπεν σε σχετική ερώτηση που του έθεσε το δίκτυο Sky Sports F1 μετά το GP της Ουγγαρίας.

Το ίδιο ερώτημα είχε τεθεί στον 27χρονο και πέρσι, που ο Σέρτζιο Πέρεζ πάσχιζε να φέρει την RB20 στα μέτρα του. Και τώρα ρωτήθηκε και πάλι αν απλά είναι εκείνος ο μοναδικός που, λόγω του φαινομενικού του ταλέντου, μπορεί να κάνει τις Red Bull να γράφουν κορυφαίους χρόνους.

“Όταν οι άνθρωποι σε ρωτούν ‘ποιο είναι το οδηγικό σου στυλ;’, δεν μπορώ να πω, γιατί πρόκειται για την ικανότητα να προσαρμόζεσαι σε συγκεκριμένες καταστάσεις ή σε αυτό που αρέσει και στο μονοθέσιο”, δήλωσε ο Φερστάπεν.

“Τι θέλω; Θέλω περισσότερη πρόσφυση. Υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλεις, αλλά κάποια δεν είναι ρεαλιστικά. Οπότε, απλώς προσαρμόζομαι στο μονοθέσιο που μου δίνεται.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η ομάδα απλώς εφαρμόζει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο για να το κάνει ταχύτερο, όχι για να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ισορροπίας ή οτιδήποτε άλλο”, πρόσθεσε.

Ο Φερστάπεν έχει επιβεβαιώσει ότι για το οδηγικό του στιλ χρειάζεται ένα απόλυτα σταθερό και απόλυτα ακριβές σε απόκριση εμπρός μέρος, καθώς κερδίζει τον περισσότερο χρόνο του στην είσοδο της στροφής – και αντίστοιχα χάνει χρόνο αν το αυτοκίνητο παρουσιάζει υποστροφικές τάσεις.

Ωστόσο, όπως λέει, μπορεί να αλλάζει και να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του μονοθεσίου και της πίστας, καθώς δεν είναι πάντα εφικτό να έχεις ένα «κοφτερό» μπροστινό μέρος.

“Πρόκειται απλώς για το συνολικό φορτίο, τη συνολική πρόσφυση, την οποία κερδίζεις από τις αναβαθμίσεις. Αν το μονοθέσιο είναι λίγο πιο υποστροφικό, πρέπει να προσαρμόσω την οδήγησή μου σε αυτό. Ή αν είναι πιο υπερστροφικό, το ίδιο.

Σε κάποιους αγώνες έτσι κι αλλιώς έχεις περισσότερη υπερστροφή ή υποστροφή. Η ισορροπία είναι μεταβαλλόμενη, δεν είναι πάντα προσανατολισμένη στον εμπρός άξονα. Σε κάποιες πίστες δεν μπορείς να το ρυθμίσεις έτσι”, πρόσθεσε ο Ολλανδός.

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, και για την αδυναμία του Λίαμ Λόσον να προσαρμοστεί στην Red Bull RB21 στις αρχές του χρόνου, o τότε διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είχε πει: “Το αυτοκίνητο είναι δύσκολο να οδηγηθεί και ο Μαξ είναι ικανός να προσαρμοστεί σε αυτό”.

Ο Βρετανός συνέχισε λέγοντας πως όσο το κάθε μονοθέσιο της Red Bull εξελίσσεται ο Φερστάπεν γίνεται ταχύτερος, ενώ ο οδηγός δίπλα του αρχίζει να πασχίσει. Αυτό συνέβη και με τον Πέρεζ, και με τους Άλεξ Άλμπον και Πιέρ Γκασλί πριν από τον Μεξικανό.

“Στο ξεκίνημα του ’22 είχαμε ένα αρκετά σταθερό μονοθέσιο αλλά με αρκετή υποστροφή, κάτι που προφανώς ο Μαξ μισεί. Στην Ισπανία είχαμε μια αναβάθμιση όπου βάλαμε πολύ περισσότερη πρόσφυση μπροστά και ο Μαξ έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.

Ο Τσέκο [Πέρεζ] από εκείνο το σημείο ουσιαστικά έπεσε σε απόδοση. Οπότε πρέπει να παράγεις το ταχύτερο μονοθέσιο και καθοδηγείσαι από τις πληροφορίες και τα δεδομένα που έχεις.

Ως ομάδα, δεν ξεκινάμε να φτιάξουμε ένα μονοθέσιο κομμένο και ραμμένο για έναν οδηγό – απλώς δουλεύεις με τις πληροφορίες που λαμβάνεις για να παράγεις το πιο γρήγορο μονοθέσιο που μπορείς. Αυτό, προφανώς, μας έχει εξυπηρετήσει πολύ καλά, με 122 νίκες”, κατέληξε ο Χόρνερ.

Πηγή: Sport 24.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου