Norris two-tenths faster than Russell, Berman in Interlago FP1
McLaren's Lando Norris set the fastest lap at the end of the Brazilian GP's only free practice session, ahead of Mercedes' George Russell and Oliver Berman, who replaces, at least for today, at Haas Kevin Magnussen who has been ruled out due to illness.
In these particularly crucial free tests, given that this three-day Brazilian GP - the 21st round of this year's Formula 1 - includes a Sprint race, Lando Norris gave a first indication of how well suited the McLaren MCL38 is to the São Paulo circuit, writing the first time with two tenths difference at the top.
The two Ferraris of Charles Leclerc and Carlos Sainz were almost a second adrift, as were Mercedes' Lewis Hamilton and Red Bull Racing's Max Verstappen.
However, these tests - as the only ones of the three days - aimed not so much at the absolute speed of the cars, but at the collection of data on the set-up of the cars and - in particular - on the behavior of the tires on the new asphalt that has been laid in Interlago.
Thus, for the first half hour the majority of drivers devoted themselves to the sets of laps with the medium tire. Oscar Piastri, Verstappen, Russell and Sergio Perez crossed the top with it.
In the end, Verstappen was faster on the yellow rim tires, ahead of Hamilton. With about 20 minutes to go, though, Russell became the first to take to the track on the soft rubber, and naturally lowered the first time to 1:10.791.
The rest of the drivers tried their luck with the soft rubber in the final quarter. Russell remained on top as Franco Colapinto, Alex Albon, Liam Lawson and then Piastre and Oliver Berman moved from second. The latter, in fact, was only 14 millimeters behind his compatriot from Mercedes.
Until, in the end, Norris saved his own fastest lap on the soft (although he didn't set a personal fastest time in the third section of Interlago), and came out on top by almost two-tenths of a second over his two compatriots who they followed him in this British 1-2-3.
Verstappen tried to respond in the final minutes, but while he was very fast in the first section of the track in the second he lost a lot of time and aborted his lap. This left him in 15th place, with the time he had done on the medium tyre.
Perez, albeit on the soft tyre, settled for 19th as he mainly tried to tune his Red Bull RB20 to the new floor he is using in Brazil. As for Hamilton, he never took to the track on the soft rubber and was fatally left behind in the standings, 16th behind Verstappen.
*** Ο Νόρις ταχύτερος με δύο δέκατα από τους Ράσελ, Μπέρμαν στο FP1 του Ιντερλάγκος
Στην εκπνοή της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Βραζιλίας ο Λάντο Νόρις της McLaren πέτυχε τον ταχύτερο γύρο, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και τον Όλιβερ Μπέρμαν που αντικαθιστά, τουλάχιστον για σήμερα, στη Haas τον Κέβιν Μάγκνουσεν που έμεινε εκτός λόγω ασθένειας.
Στις ιδιαίτερα κρίσιμες αυτές ελεύθερες δοκιμές, δεδομένου ότι αυτό το τριήμερο του GP Βραζιλίας -21ου γύρου της φετινής Formula 1- περιλαμβάνει αγώνα Sprint, ο Λάντο Νόρις έδωσε μια πρώτη ένδειξη του πόσο πολύ ταιριάζει στη McLaren MCL38 η πίστα του Σάο Πάουλο, γράφοντας τον πρώτο χρόνο με δύο δέκατα διαφορά στην κορυφή.
Οι δύο Ferrari με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έμειναν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο μακριά, όπως και ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing.
Όμως, αυτές οι δοκιμές -ως μοναδικές του τριημέρου- δεν αποσκοπούσαν τόσο στην απόλυτη ταχύτητα των μονοθεσίων, αλλά στη συλλογή δεδομένων για τη ρύθμιση των μονοθεσίων και -ειδικά- για τη συμπεριφορά των ελαστικών στη νέα άσφαλτο που έχει στρωθεί στο Ιντερλάγκος.
Έτσι, το πρώτο ημίωρο η πλειοψηφία των οδηγών αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα. Με αυτή πέρασαν από την κορυφή οι Όσκαρ Πιάστρι, Φερστάπεν, Ράσελ και Σέρτζιο Πέρεζ.
Εντέλει ταχύτερος με τα ελαστικά με κίτρινη περίμετρο ήταν ο Φερστάπεν, εμπρός από τον Χάμιλτον. Περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος, όμως, ο Ράσελ έγινε ο πρώτος που μπήκε στην πίστα με τη μαλακή γόμα, και φυσικά κατέβασε τον πρώτο χρόνο στο 1:10.791.
Οι υπόλοιποι οδηγοί δοκίμασαν την τύχη τους με τη μαλακή γόμα στο τελευταίο δεκάλεπτο. Ο Ράσελ παρέμεινε στην κορυφή καθώς από τη δεύτερη θέση πέρασαν οι Φράνκο Κολαπίντο, Άλεξ Άλμπον, Λίαμ Λόσον και έπειτα ο Πιάστρι και ο Όλιβερ Μπέρμαν. Ο τελευταίος, μάλιστα, ήταν μόλις 14 χιλιοστά πίσω από τον συμπατριώτη του της Mercedes.
Ώσπου, στο τέλος, ο Νόρις επεφύλασσε τον δικό του ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα (αν και δεν έκανε τον ταχύτερο προσωπικό χρόνο στο τρίτο τμήμα του Ιντερλάγκος), και ανέβηκε στην κορυφή με σχεδόν δύο δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά από τους δύο συμπατριώτες του που τον ακολούθησαν σε αυτό το βρετανικό 1-2-3.
Ο Φερστάπεν προσπάθησε να απαντήσει στα τελευταία λεπτά, αλλά ενώ ήταν πολύ γρήγορος στο πρώτο τμήμα της πίστας στο δεύτερο έχασε πολύ χρόνο και ματαίωσε το γύρο του. Αυτό τον άφησε στην 15η θέση, με το χρόνο που είχε κάνει με τη μέση γόμα.
Ο Πέρεζ, παρότι με τη μαλακή γόμα, έμεινε στην 19η θέση καθώς προσπαθούσε κατά κύριο λόγο να ρυθμίσει τη Red Bull RB20 με το νέο δάπεδο που χρησιμοποιεί στη Βραζιλία. Όσο για τον Χάμιλτον, δεν μπήκε ποτέ στην πίστα με τη μαλακή γόμα και μοιραία έμεινε πίσω στην κατάταξη, στην 16η θέση, πίσω από τον Φερστάπεν.
Πηγή: Sport 24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου